GARANTİ BANKASI "BAŞKA BİR ARZUNUZ?" ... :S


Aslında sıradaki yazım 3. sünü gerçekleştirdiğimiz İzmirli Blog Yazarları Toplantımız ile ilgili olacaktı ama yaşadıklarımın bilinmesi, gereken yerlere daha etkin iletilmesi ve en önemlisi sakinleşmem açısından bu yazı öne geçti.


Miniğim geçen yıl İzmir Devlet Opera ve Balesi Çocuk Balesi seçmelerini geçerek kursiyer oldu. Bu sene ikinci senemiz. Kursumuz başlamadan önce İZDOB un sahneye koyduğu Pamuk Prenses oyunu için hazırlandılar ve ayın 12 sinde 2 temsil ve bugün yani 15 Ekim de 2 temsil olmak üzere 4 temsil sahnelediler. Kasım ayının 3 ü, 13 ü ve 23 ünde tekrar temsilleri var. İZDOB bizden Garanti Bankası Konak Şubesinde çocuklar adına bir hesap açtırmamızı istedi ve bunun için 1 gün süre verdi. 

12 Ekim de öğleden sonraki temsilimizden sonra çocukları yıldırım hızı ile giydirip Konak Şubesine adeta koşturduk. Bu arada temsiller Opera Bale nin Karşıyaka sahnesinde oynanıyor. İzmir i bilenler bilir. Karşıyaka dan Konak a bir nevi körfezi dolanırsınız. Neyse 15:00 da biten temsilden sonra 15:30 gibi şubedeydik. 4 veli girdik içeriye. Müşteri Temsilcisi butonundan sıra aldık. Hemen kapı tarafındaki müşteri temsilcisi içimizden birinin tanıdığı çıktı. Kısa bir hoş beşten sonra neden geldiğimizi söyleyince görevli bey akşama kadar çocuk hesabı açmaktan canımız çıktı babında (cümle tam bu kelimelerden oluşmayabilir) bir şeyler söyleyip bıkkınlığını ifade ettikten sonra sistemde sorun olduğunu söyledi. Biz yine de beklemek istedik. Baktı ki bekliyoruz saat 5 e kadar sistem gelmeyecek diye mail geldi dedi. Başka şubeye gitsek falan dedik. Her şubemiz bu durumda boşuna gitmeyin dedi. Kös kös çıktık oradan. Harcadığımız vakte mi yanalım, nakde mi yanalım, çocukları o yorgunlukları ile koşturduğumuza mı yanalım yoksa hesabı açtıramayıp bir daha uğraşacak olduğumuza mı bilemedik.

Pazartesi sabahı temsil için 1 saat önceden kuliste buluşulduğunda o gün hesap açtırmaya çalışan arkadaşlarımızdan biri "ben aynı gün hesabı Kıbrıs Şehitleri' ndeki Şubeden açtım ve oradakiler Konak Şubesindekilerin işlemi yapmak istemediği için öyle söylemiş olduğunu sistemde sorun olsa hiç bir gişenin çalışamayacağını söylediler" diyerek durumunu anlattı. Biz de madem başka şubeden açılabiliyor buraya en yakın şubeye gidip çocuklar temsili sahnelerken halledelim dedik. İphone harita sağolsun baktım en yakın şube Ege Park Mavişehir içindeki şube. Çocukları öğretmenlere teslim edip hemen bir taksiye atlayıp gittik Mavişehir Şubesi' ne. AVM içerisinde küçük bir şube kalabalık da değil gene aldık Müşteri Temsilcisi sırası bekledik. Önce benim sıram geldi. Daha yaptıracağım işlemi söyler söylemez bayan görevli evlilik cüzdanı da istiyoruz dedi. Nasıl yani? falan olduk. Bu şekilde bir şey isteneceği konusunda uyarılmadık, Konak ve Kıbrıs Şehitleri Şubelerinde işlem yapan arkadaşlarımızdan böyle bir şey istenmedi dedik ama nafile. Aklıma kısa bir süre önce kardeşim kadar sevdiğim bir arkadaşımın rahatsızlığı nedeniyle bulunduğum ortamda banka şubesinin müdiresi ile tanıştığım geldi. Bu tür şeyleri hiç sevmediğim ve de tarzım olmadığı halde çaresizlikten girdim odasına ve durumu anlattım. Görevli arkadaşını arayıp bu belgenin istenip istenmediğini sordu gerekiyormuş ama yardımcı olmaya çalışayım dedi. Ancak içeride 2 arkadaşım daha olduğunu söyleyince. 3 kişiye bir şey yapamam dedi. Israr etmedim ve çıktım. Arkadaşlarım bir de kendileri konuşmak için yanına girdiler ama müşteri temsilcisi ile görüşün diyerek kibarca reddetmiş onları da. Yanda Yapı Kredi bankası Şubesi var. Arkadaşlarımdan biri oraya soralım bakalım onlarda gerekiyor mu dedi. Sorduk...Hayır çocuğun ve sizin kimliğiniz yeterli dediler, çıktık. Tekrar Garanti Şubesindeki görevli hanıma gittik bakın dedik biz yanlış anlattık belki; böyle böyle, çocuk hesabı.

- Olmaz hanfendi bu belge gerekiyor çocuğun velisi siz olmayabilirsiniz
- Olur mu? Kimlikte annesi olarak görünüyorum zaten.
- Evet de velisi babası da olabilir, boşanmış olabilirsiniz.
- Neden böyle bir şey yapalım ki? Allah Allah....
- Evlilik cüzdanını ekrana taratmam gerekiyor.
- Ama kimliklerimizde evli yazıyor zaten
- Ama boşanmış olabilirsiniz cüzdanı değiştirmemiş olabilirsiniz
- Son günümüz bu gün yarın sabah size fakslasak belgeleri
- 3 kişi için yardımcı olamam
- Ama diğer şubelerinizde evlilik cüzdanı istememişler
- Eksik ve yanlış işlem yapmışlar o halde.
-.......
-.......

Neyse oradan da döndük mü kös kös. Yine harcadığımız vakte mi yanalım, nakde mi yanalım, çocukları izleyemeyip temsilde yalnız bıraktığımıza mı yanalım yoksa hesabı açtıramayıp bir daha uğraşacak olduğumuza mı bilemedik. Gittik diğer velilere anlatıyoruz şaka gibi. Kimseden böyle bir belge istenmemiş. Sadece anne kızlık soyismi ve kendisinin kızlık soyismi...

Öğleden sonraki temsil bu defa 15:30 da bitti mi? ve bugün de bende araba yok mu? Hadiii... Çocukları yine alelacele giydirip otobüs durağına koşturup 15:45 te bindiğimiz belediye otobüsünden 16:30 da inip yine koşturarak yürüyüp Konak Şubesine 16:35 te girdik. Aynı görevli tanıdığı arkadaşımıza bakalım sistem mistem derken biz nasıl celallendiysek kapadı ağzını ve bilmem kaç saattir meşgul olduğu müşterisine çevirdi kafasını. Onda 864 nolu müşteri var. Yanında 931 ve benim numaram 935. Neyse 16:50 civarıydı sanıyorum sıram geldi. Diğer arkadaşlarımdan biri tanıdığı bay elemana bir diğeri en kenardaki bayan elemana denk geldi. Üçümüz de işlem yaptırıyoruz. Cep numaramı istedi görevli önce verdim ama baktım diğer arkadaşımdan sadece ev numarası isteniyor cep numaramı vermek istemediğimi mesaj istemediğimi söyledim. Görevli dalga geçer gibi "geldi bile" dedi. Cebime bir baktım sayın elvan akıncı ......... numaralı cep telefonunuz talebiniz üzerine sistemimize kayıt edilmiştir diyor. Ben böyle bir talepte bulunmadım dedim. "O zaman hesabı açmayalım" dedi görevli. Açtırmak zorundayım ya la havle çekerek sessiz kaldım. Hesap cüzdanını  nihayet!!!! elime alınca cep kullanmıyor da olabilirdim o zaman ne olacaktı dediğimde, " bir sabit ve bir cep numarası olmadan hesap açtıramıyorsunuz" cevabını aldım. Gerçekten öyle olup olmadığını çoookkk merak ediyorum. 

Bayan görevliye işlem yaptıran arkadaşımız Mavişehir Şubesinde yaşadıklarımızı anlattığında görevli bayan "evlilik cüzdanına gerek yok ki kimlik numarası girdiğinde zaten bilgiler güncelleniyor varsa bir durum görülüyor" dedi. Ben de peki niye farklı uygulama yapılıyor diye sordum. İyi niyetinden sanırım; "onların prosedürleri öyledir belki" dedi. Aynı banka sadece şubeler farklı bu şekilde uygulama farklılıkları olmaması lazım deyince biz, o da daha diyecek bir şey bulamadı. Siz yapın değerlendirmesini artık...

Bu arada dikkatinizi çekerim bu yaşadıklarımız bankadan kredi almak için değil çocuk hesabı açtırmak için yaşanmıştır. Bence Garanti Bankası nın müşteriye ihtiyacı yok. Hiiççç öyle başka bir arzunuz falan diye reklam yapmasınlar çünkü basit bir arzuyu yerine getirmekten acizler. Şunun da bilinmesini isterim ki çektirdikleri bu zorluklar karşısında özellikle muhatap elemanlar için Allah tan hiç de iyi dileklerde bulunmadım. İnanç vicdan öyle sözde olmaz. Facebook da eminim süslü laflar paylaşıyorlardır onlar da. Önemli olan bunları yaşamında uygulayabilmektir. 

Bu olaylar sonucunda bir de ne dedim biliyor musunuz? İyi ki şimdiye kadar Garanti Bankası müşterisi olmamışım:)

Herkese iyi insanlarla karşılaşacağı, işlerinin yolunda gideceği keyifli sağlıklı günler diliyorum...


16.10.2012 Tarihli Eklenti: Garanti Bankası facebook hesabına son gönderilerinin altına bu yazımı kopyaladım belki 3 defa ve her seferinde sildiler. Bir tek benim yorumumu değil hoşlarına gitmeyen yorumları siliyorlar. Twitter dan ilk verdikleri cevap haricinde cevap vermek zahmetine bile girmediler. Demek ki neymiş elemanların bu cüretkar tavırları bankanın genel yapısından kaynaklanıyormuş!!

Yorumlar

Miskokulu Lezzetler dedi ki…
Elvancığım traji komik bir hikaye yıllar önce kredi almak için bankaları dolaştığımı hatırlıyorum ne zorluklar çekmiştim.Yıllar geçti kapıma kredi vermek için gelen her bankacıyı geri çeviriyorum sizinle çalışmam diye senin ki üstelik bir hesap açmak için hepsi aynı çok geçmiş olsun svegiler..
Asortik Krep dedi ki…
Genel müdürlüğe yazsana.. Özellikle konak şubesi çok kötü davranmış.
Bocuruk dedi ki…
Asortikcim,
Haklısın... İnternet sitelerinden iletişim formu dolduruyorum ama mümkün değil gitmiyor. Dilekçe ile de başvuracağım gerekirse bankacılık denetleme kuruluna da yazacağım ama twitter dan, blogdan ve face den yazıp sakinleşmeye çalıştım. İnan uçuk çıktı dudağımda sıkıntıdan. Bir yandan hesabı halledemiyoruz bir yandan baskı yapıyor baledekiler açtırın diye. Zannedersin dünyanın en zor işini başardık.
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Minecim,
Evet sadece hesap açmak için bu kadar mağdur oldum. Kaldı ki şimdilerde dediğin gibi kredi vermek için yalvar yakar durumdalar. Garanti Türkiye nin en çok kar eden bankasıymış. Belli... Tok satıcı! Kendimi müşteri gibi değil de dilenci gibi hissettim sayelerinde. Ben de kapımdan çeviriyorum bundan sonra özellikle Garanti den hiç bir hizmet almam.
Sevgilerimle...
Kıyamam size yaaa bu ne rezillik böyle şube aynı prosödür farklı diye bir olurmu hiç ben ce bu yazının bir kopyasını veya linkini gönder genel müdürlüğe kendi içinizde neden bu farklılık diye bildirmek lazım hem de şube şube ismen kim ne sıkıntı çıkardıysa.

yaptıkları çok ayıp. geçmiş olsun
Kıyamam size yaaa bu ne rezillik böyle şube aynı prosödür farklı diye bir olurmu hiç ben ce bu yazının bir kopyasını veya linkini gönder genel müdürlüğe kendi içinizde neden bu farklılık diye bildirmek lazım hem de şube şube ismen kim ne sıkıntı çıkardıysa.

yaptıkları çok ayıp. geçmiş olsun
Bocuruk dedi ki…
Evet aynen öyle yaptım ama internet sitelerine şikayet bırakılamıyor ben de twitter hesaplarına gönderdim. İlginize ve desteğinize teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
pie kurabiye dedi ki…
Emekli bir bankacı olarak utandım doğrusu.Bu kadar basiretsiz adamı biraraya getirmek için uğraşmışlar sanki.Sonuna kadar uğraş bence de canım.Öpüyorum.
Asortik Krep dedi ki…
Etiketlerine "garanti bankası" diye ekle ve yazıda GARANTİ yazıp web sitesine link ver, birde şikayet.com a yaz bence.Garanti bankasının web sitesinden bu adreste her türlü ulaşımı yazıyor,lütfen buraya yaz..
http://www.garanti.com.tr/tr/yardim_ve_oneriler/hakli_musteri_hatti/sikayetlerin_degerlendirilmesi.page?
Bocuruk dedi ki…
Petekcim,
Nerede eski elemanların çalışkanlığı terbiyesi inan bu ülkede insanlar işsizlikten kırılırken adamlar bulmuş mis gibi bir iş söylene söylene zorla yapıyorlar. Elimden geldiğince uğraşacağım canım, sağol.
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Asortikcim,
O sayfadan hareketle gittiğim iletişim formu kesinlikle gitmiyor ama yazımın çıktısını alıp yazılı ve faksla da şikayetimi göndereceğim. Şikayet.com a yazmak da iyi bir fikir, teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Unknown dedi ki…
Eski bir bankacı olarak çok mahçup oldum.Biz, her defasında müşteriye kolaylık olsun diye elimizden geleni yapardık.Bunlar zihniyeti nasıl değiştirmiş,anlamak mümkün değil.
Şu bir gerçek ki, her bankanın şubesi kendine özgü kurallar koyuyor.Ona göre hareket ediyor.Tüm Şubelere gönderilen talimatlar birdir,ama şube insiyatif kullanabiliyor.Bizde şu an Garanti den maaşımızı alıyoruz,en azından şu ana kadar sevimsiz bir durumla karşılaşmadık.Umarım karşılaşmayız da.Yaşadığınız koşturmanın yanı sıra yaşadığınız moral bozukluğu hakikatten çok kötü olmuş.Önemli olan yapılması gerekeni yapmış olmanız.
Seviglerimle
Şeniz
Bocuruk dedi ki…
Şenizcim,
İzdob un bütün sanatçı maaşları Garanti Bankası ndan ödeniyormuş. Bizi uyardılar aslında onlar da hiç memnun değillermiş. Biz de bu tatsız olayları yaşamak zorunda kaldık. Neyse halloldu sonunda. Umarım siz hiç yaşamazsınız böyle olayları.
Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

ELMALI TURTA

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ