FOCACCIA





İtalyanların dünyaca ünlü Focaccia ekmeğini denedim geçenlerde. Pasta gibi bir ekmek oldu. Yazlıkta komşularıma ikram ettim onlar da çok beğenince buraya da eklemek istedim. Yıllar önce blogu ilk yazmaya başladığımda amacım ileride özellikle kızlarımın kullanacağı bir kaynak olmaktı. Büyük kızım son 6 yıldır yurtdışında yaşıyor ve bu sayfadan defalarca faydalandı. O kadar gurur duyuyorum ki bu durumla. Artık çok daha fazla seçeneğimiz var tarif bulurken ama blogların yeri benim için hep ayrı. 



Malzemeler :

Hamuru için;
2 su bardağı ılık su
Yarım su bardağı zeytinyağı (tek seferde eklenmeyecek ama toplamda bu kadar kullanılacak)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket instant maya
4 su bardağı un 

Yüzeyi İçin;
Zeytinyağı (üstte listede verdiğimiz miktardan kullanılacak)
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı kristal tuz
Çeri domates
2 diş sarımsak
Biber
Siyah zeytin

Yapılışı :

Öncelikle hamuru tahta bir kaşık ile cam bir kasede karıştıralım. Ilık suyu, şekeri, mayayı ve unu tahta kaşıkla karıştıralım bu bir ön maya işlemi gibi düşünün. Hamurun üstünü kapatıp 20 dk kadar bekletelim. Sonrasında tuzu ekleyip iyice karışmasını sağlayalım. Tuzu da tahta kaşıkla yediriyoruz hamura. Sonrasında yoğurma işlemine başlıyoruz. Bu arada tarifi Masmavi3Mutfakta nın youtube kanalından aldım. Videolu tarifi buradan izleyebilirsiniz.

Tarifin başından sonuna kadar kullanacağımız yarım su bardağı sızma zeytinyağından bir miktar elimizi yağa batırarak hamurun üzerine yediriyoruz. Hamur kendini toparlamaya başlıyor. 3 dakika yoğurarak elimiz yapıştıkça yağ ekleyerek yağ ile yoğurma tekniği ile hamuru güzelce yoğurup 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz. 

Bu bekletme işlemini dilerseniz 1 gece buzdolabında bekleterek sabah pişirmek şeklinde de gerçekleştirebilirsiniz. Orta boy bir borcamı zeytinyağı ile yağlayıp mayası gelmiş hamurumuzu içine aktarıyoruz. Ve yine elimizi yağa batırarak hamuru borcamın içine mümkün olduğunca yayıyoruz. Tam olarak olmasa da sıkıntı değil çünkü bu aşamada da üzerine bolca zeytinyağı sürüp yarım saat daha tepsi mayası için bekletiyoruz ve sürenin sonunda hamur hem tam olarak yayılmış hem çok güzel bir şekilde kabarmış oluyor. 

Kalan zeytinyağına 2 diş sarımsak rendeleyip hamurun üzerine döküp elimizle her tarafına yayıyoruz. Ve sıra geldi parmaklarımızla hamurun üzerinde delikler açmaya, sanırım bu ekmeğin ve tarifin en bilinen şeyi budur. Herkes en az bir kere bu işlemin videosuna denk gelmiştir. Parmaklarımızla hafif hafif dokunuşlarla hamurumuza delikler açıp kenarda oluşan kabarcıkları görmek bile mutluluk verecek sizlere inanın. Açtığımız bu deliklere kullanacağımız sebzeleri istediğimiz gibi dekore edip yine istediğimiz baharatlarla da tatlandırabiliriz. Ben domatesten çiçekler biberlerden çiçek sapları yaptım. Siyah zeytinleri de çiçek ortalarına ve etraflarına dizdim. Kekik serpiştirdim. 

Önceden ısıtılmış alt üst ayar 190 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. 

Afiyet olsun...  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ