GİRİT BÖREĞİ TATLISI


Güzel prensesim Merve 2018 yılından beri Dublin de yaşıyor. Yanında sevdiceği aynı zamanda bana bir erkek evlat olan Emre ile. Her yaz geldiklerinde birlikte yapmaktan çok keyif aldığımız ritüellerimiz var. Bunlardan biri de Urla da bulunan Beğendik Abi de yemek yemek. Evimin miniği İrem orada yediğimiz Girit Böreği Tatlısı nı çok seviyor. Bu defa yediğimizde dedim ki ben bunu sana evde yapmayı deneyeceğim ve dün yaptım çok da beğendi. Tarifi sizlerle de paylaşmak istedim.

Malzemeler : ( 20*28 cm ebadında bir fırın kabı için)

10 adet baklavalık yufka

350 gr sepet loru yani tatlı lor

3 kaşık şeker

1 adet yumurta

4-5 kaşık sadeyağ ( tereyağını eritip köpük ve dibindeki tortudan ayırınca kalan yağ ) eritilecek

Şerbeti İçin:

2 bardak şeker

2 bardak su

bir kaç damla limon suyu

Yapılışı :

Önce şerbeti koyuyoruz 15 dk kaynatıp limon suyu ilavesinden sonra da 5 dk kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.

Lor, şeker ve yumurtayı karıştırıp iç harcımızı hazırlıyoruz. Baklava yufkasını serip üzerine eritilmiş tereyağımızdan sürüp üzerine bir tane daha yufka seriyoruz kısa kenarın uç kısmına içimizi uzunca yerleştirip orta sıkılıkta sarıyoruz. Ve 4 eşit parçaya kesip yağlanmış fırın kabımıza diziyoruz. Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra kalan yağımızı en üste sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.



Fırından çıkardıktan sonra 10 dakika kadar ılınmasını bekleyip, yine ılınmış şerbetimizi üzerine döküyoruz. Fındık ya da ceviz kırığı serperek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

ELMALI TURTA

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ