CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )



Bu çörekleri bir arkadaşımda yemiştim ilk olarak. Kayınvalidesi Tokat' lıymış. Ve o gün çörekleri kayınvalidesi yapmış bizim için. Cevizi hamur işlerinde özellikle severim. Ve tabii bayıldım. Hemen o akşam tarifini aldım. Bayatlamayan, özellikle çayın yanına çok yakışan ve kahvaltıda hem tuzlularla hem tatlılarla çok iyi uyuşan bir çörek bu. Yapılışı da oldukça kolay.

Malzemeler :

2 çorba kaşığı maya ( ben dr.outker in poşetteki kuru mayalarından kullandım )
1 çay bardağı ılık süt
1 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı yoğurt
2 su bardağı mısırözü yağı ( herhangibir sıvı yağ da olur )
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un ( beyaz un + tam buğday unu karışımı kullandım )
Ceviz içi ( iri doğranmış )
1 yumurta, akı içine sarısı üzerine



Yapılışı :

Mayayı hamur yoğuracağınız kaba koyun. Şekeri ve tuzu ekledikten sonra ılık sütle mayalandırın. Maya köpürdükten sonra içine yoğurdu, yağı, yumurta akını, cevizi, kabartma tozunu koyup, alabildiği kadar yani kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar da ununu ekleyip yoğurun. Daha sonra hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alıp, yuvarlayın ve tepsiye sıralayın. En son üzerine yumurta sarılarını sürüp, 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


Yorumlar

Adsız dedi ki…
çörekler ye beni diyor ellerine sağlık harika olmuşlar
ziyaret için saollinklerime akliyorum bu arada görüşmek üzere
butterfly dedi ki…
ne güzel kızarmış bu çörekler böyle, ellerine sağlık:)..ben de linklerime ekledim seni. Görüşmek üzere sevgiler..
Pınarın Kulubesi dedi ki…
Çörekler çok güzel görünüyor gerçekten
cevizli olması ve eşimin favorisi olması dolayısı ile bu çörekler Pınar'ın Klubesinde yapılmayı haketti:)
Geçen gün yaptığım cevizli üzümlü kekekmeği tekrar yap diyordu. Bu tarif ile değişiklik yapmış olurum hem.
sevgiler
Adsız dedi ki…
ben de evdeki cevizleri hergün 2 ser tane ağzıma atmaktan usanmıştım. yarın deniyorum. seninkiler kadar güzel görünürmü bilmem.
bu arada dün ilk yorumum biraz yorumluktan çıkmıştı sanırım. resmen mail atmışım.sanki posta adresine gönderiyor gibi.söz bundan sonra sadece tariflerinle ilgili yazacağım.(samimiyetten ayol samimiyetten:)))
ÇOCUKLARI ÖP
Unknown dedi ki…
Bocuruk kiz ne guzel olmuslar.Ellerine saglik.Ben hamurolan herseyi severim.Yorsel brisey ogrendik bu arada sayende...Tesekkurler cnm.

Guzel haftalar dilerim
umran dedi ki…
ellerine saglik ne guzel corek bunlar oyle.sevgiyle...
renkler dedi ki…
Canım ellerine sağlık. Diyet yaparken bu güzel yiyeceklere bakmak ekstra güzel oluyor. Gözüm doyuyor işte:-)
elma kurdu dedi ki…
bocurukcum tarifin çok hoş ama ben hiç mayalı tarifleri beceremiyorum dün yine denedim ama istediğim gibi olmadı yani yenilebiliyor ama annemin mayalı poğaçaları gibi olmuyor ban artık mayalı işlerden umudumu kestim senin ellerine sağlık, doğum ne zaman diye sormuşsun 37. haftadayız artık sık sık nst çektirip bebeğimiz rahat mı diye bakıyoruz şimdilik rahat ve doğmak isteyene kadar bekliycez ama ters durduğu için sanırım 25 kasım gibi sezeryan yapacak doktorum çok heyecanlıyım şu günlerde ve bebeğime bişey olurmu diye endişeliyim inşallah sağsalim yavrumuza kavuşuruz:))
Adsız dedi ki…
Ellerine sağlık süper gözküyorlar, tadı da nefistir eminim :P
Oy oy oy ne güzel bunlaaaaaaaar

Sayfandan nefissssssssss kokular geliyor.
Adsız dedi ki…
Elinize sağlık ne kadar lezzetli görünüyorlar,eminim öyledirler de.Sevgiyle,maviyle ve afiyetle kalın...

www.blogcu.com/aydayla
Adsız dedi ki…
ellerine sağlık çörekler nefis olmuş Elvan'cım kendine iyi bak sevgiler Ebru

www.blogcu.com/mutfaksepeti
Damak Tadı dedi ki…
Canım,
Çöreklerin harika olmuş ellerine sağlık tatlım.Hastalarınız nasıl oldu canım aklım hep sende kaldı.Umarım herkes iyidir tatlım.Oğlun nasıl oldu??Bana bilgi verirsen sevinirim,birde yapabilecek olduğum bir şey varsa yaz lütfen.
Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum canım..

Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler canım..

Sevgiyle kalın
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Melisa,
Teşekkür ederim canım ben de seni ekledim :)

Sevgili Butterfly,
İsmin ingilizcede en sevdiğim kelimelerden biri. Çörekler hakikaten çok lezzetli oluyorlar. Dene derim :) Ben de seni ekledim linklerime canım.

Pınar'cığım,
Biliyor musun bu çöreğin en sevdiğim yanı cevizli olması :) o kadar güzel bir tat veriyor ki. Ayrıca ben de senin kekekmeğini denemek istiyorum en kısa zamanda. Sonucu sana yazacağım.

Canım İlknur'cuğum,
Olsun sen hep öyle uzun yaz. Çöreği yaptığında Kutay'cığım severse kahvaltısında çok iyi gider yada akşaüstü okuldan geldiğinde. Ben de cevizi görünce birer ikişer ağzıma atmadan duramam laf aramızda :) Sen de öp tatlım çocuklarını benim için...

Gülenay'cığım,
Sağol canım :) Evet ne güzel hep birbirimizden birşeyler öğreniyoruz. Ben de sana güzel haftalar dilerim :)

Ümran'cığım,
Beğendiğine sevindim canım sağol :)

Renkler'ciğim,
Teşekkür ederim. Canım sen zor olanı yapıyorsun ve takip ettiğim kadarıyla da gayet güzel başarıyorsun. Kilonu koruma dönemine girdiğinde yaparsın bu mamalardan ama sınırlı yersin olur biter :)

Sevgili Elmakurdu,
Ben de korkuyorum aslında mayalı tariflerden ama bunda başarısızlık sözkonusu değil güven bana :)
Ne güzel 25 Kasımda doğarsa bebecik benim de doğumgünümden 1 gün önce doğmuş olacak hiç unutmam artık benden kurtulamazsın her sene ilk ben kutlarım onu :) Sağlıkla kucağına al inşaallah canım.

Sevgili Çilekli Pasta,
Ne güzel dile getirmişsin hislerini sağol :)

Sevgili Ayda,
Denersen beğeneceğine eminim. Bazı tarifler vardır ya pratikliğinden ve lezzetinden emin olunan. Bu öyle :)

Sevgili Ebru,
Ziyaretin ve beğenin için çok teşekkürler. Sen de kendine çok iyi bak canım :)

Hepinize en içten sevgiler...
Bocuruk dedi ki…
Canımmm Gül'cüğüm,
Ben bu cevapları yazarken gelmişsin sen. Canım arkadaşım daha iyisin değil mi? Öyle olduğunu okudum sayfandan rahatladım canım. İnan bir gün bile sensiz olmuyor buralar. Kızım :)) daha iyi çok şükür ama babamı bugün de yatıramadık. O bölümde yer yokmuş. Acil yazdılar haber verecekler. Allah yardımcımız olsun yani :(
Canım sana da sağlıklı ve güzel haftalar olsun.

Sevgilerimle...
Hulya dedi ki…
cok guzel olmus corekler,benimde ablam tokatta aslinda bende cok gittim oraya ama hic duymamistim,ama biliyorumki tokatta bol bol ve super tadi olan cevizler var:)
ellerine saglik
Unknown dedi ki…
Hepsi çok lezzetli görünüyo; hem de bu saatte ve açken :O )
Bocuruk dedi ki…
Hülya'cığım,
Teşekkür ederim canım :) Ben küçükken Tokat'ın Niksar ilçesinde yaşamıştık bir kaç yıl. Annem oraya has çok yemek öğrenmişti. Ama ben de bu çöreği ne yediğimi ne de annemin yaptığını hatırlıyorum. Ama arkadaşımın eşinin ailesi Tokat lı ve kayınvalidesi Tokat Çöreği ismi ile yapıyormuş. Dediğin gibi cevizleri de çok güzeldir o yörenin. Zaten güzel ülkemizin bu anlamda nesi kötü ki diyeceğim, özlemini arttırmış olur muyum canım ?

Sevgili Duha,
Beğenin ve mesajın için çok teşekkür ederim. Evet açken yemek blogu gezmek sakıncalı :) Benim canım birşey isterse onu yiyene kadar ne yersem yiyeyim doyamıyorum :))

Sevgilerimle...
akçahan dedi ki…
Günaydınlar Elvan,

Harika gözüküyor, birazdan işe gideceğim çayımın yanına bir tane alıyorum.:) Sevgiler
Tuz ve Biber dedi ki…
Merhaba canım, öncelikle babam için ne kadar üzgün olduğumu söylemek istiyorum, Allah acil şifalar versin..
Sonrada bu güzel mamalar için teşekkür ediyorum. Bu kadar yoğunluğun için de sitene de zaman ayırabildiğin için seni tebrik etmek istiyorum..
kendine iyi bak..
Sevgiler
evren
Bocuruk dedi ki…
Ebru'cuğum,
Teşekkür ederim canım :) Hakikaten yağlı kağıtlar büyük kolaylık ama aklında olsun sakın piknik marka alma. Ramazanda iftar daveti için yaptığım böreklerin altından zor çıkarmıştım. Sen de kendine çok iyi bak tatlım :)

Merhaba Semanur'cuğum,
Ziyaretin için sağol canım :) Keşke yakın olsaydık da gerçekten çayının yanına verebilseydim. Ben de en çok kahvaltıda seviyorum bu çörekleri.

Evren'ciğim,
Canım içten dileklerine çok teşekkür ederim. Babamı bu sabah nihayet hastaneye yatırabildik. Ben de yanından biraz önce geldim. Bir takım tetkikler yapmaya başladılar. En azından tedavisi başlayacak demektir. Bu yoğunlukta sayfama çok zor zaman ayırabiliyorum ama bana o kadar iyi geliyorsunuz ki kısa süreler de olsa girip birkaç yorum yazıp yada cevaplayıp çıkıyorum. Hepiniz sağolun :)

Fatma'cığım,
Demek yedin Tokat' da. Ne güzel. Kimbilir mahalle fırınında pişenin tadı ne kadar özeldir. Afiyetler olsun canım :) Hastalara gelince bir önceki yorum cevabımda detayını yazdım ama kısacası hastaneye yatırabildik bugün. Allah'a çok şükür ! Kızım ise daha iyi. Dünkü tahlilde çok küçük bir problem gözüktü. Ama şu an için korkulacak bir şey değil. Sadece 10 gün sonra tahlili yeniletmemiz gerekiyor. İlgine çok teşekkürler canım :)

Sevgilerimle...
LaMa dedi ki…
Dayim Tokatta oturuyor,2 kere de gitmistim ama yemedim bu corekten, bol bol bat yedik :) Sevmemistim acikcasi,alismak zaman alir demislerdi :)
Hastaliklar icin acil sifalar diliyorum,Rabbim beterinden saklasin.
Sevgiler..
Unknown dedi ki…
özür dilerim, hastalıkla ilgili yazılarını okumamıştım.Yorumlarda geçmiş olsun dileklerini okuyunca dikkatimi çekti.Geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin
Bocuruk dedi ki…
Lama'cığım,
Batı ben çok severim. Annem de orada öğrenmişti. Tokat'ın Niksar ilçesinde oturmuştuk babamın görevi nedeniyle. Ceviz de koyardı içine ve hala zaman zaman yapar. Asma yaprağına sarılarak yenir. Sen sevmemişsin ama bak iyi aklıma getirdin :)
Şifa dileklerin için sağol ve yürelten aminnn.

Duha'cığım,
Olsun canım özür dilenecek bir şey yok. Çok teşekkür ederim duaların ve dileklerin için. Aminn.

Sevgilerimle...
Adsız dedi ki…
Simdi denedim tarifi. Firinda pisiyor yagi birz fazla gibi baklim nasil oluck.:))))
Adsız dedi ki…
tarifte sadece siviyag yaziyor benim bildigim yari siviyag yari tereyagi kullanilir. yanlis mi biliyorum acaba, tadini nasil etkiler bilginiz var mi
tesekkurler
Bocuruk dedi ki…
Evet hem sıvıyağ hem tereyağ olan tarifler de var ama bu sadece sıvıyağ ile. Ve merak etmeyin piştiğinde yağı hiç de fazla olmuyor :)
Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ