BALLI ÇÖREK KAFETERYASINDAN BALLI ÇÖREK

Güzel prensesimin okuduğu kitaptan onun isteği ile ballı çörek tarifini denedik. Yaparken bana çok yardım etti. Normalde fazla yemez bu tür şeyleri ama ballı çörekte çok emeği olduğu için sanırım güzel güzel yedi canım kızım. Aslında bu tarifi yapalı birkaç gün oldu ama ben ne pidelerin fotoğraflarını ne de bu tarifi eklemeye bir türlü zaman bulamadım. Babamın rahatsızlığı ile ilgili bana verdiğiniz destek için hepinize buradan çok teşekkür etmek istiyorum. Hepiniz sağolun :) Tetkikleri sürüyor, sanırım önümüzdeki hafta teşhis kesinleşecek ve tedavisi başlayacak. Bizi belki de daha zor günler bekliyor. Ne yapalım, herşey insanlar için. Allah'tan acil şifalar diliyorum babama ve tüm hastalara.

Kitap ile ilgili yorumlarını Güzel Prensesim kendi sayfasına yazacak sanırım. Ben şimdilik sizlere bu güzel tarifi vereceğim. Fotoğrafta kitabın yazarı çıkmamış. Kitap Zeynep Cemali' ye ait. Ballı çörek tarifine geçelim isterseniz :




BALLI ÇÖREK

Malzemeler :

3 su bardağı un
1 su bardağı ufalanmış ceviz
Yarım su bardağı şeker
2 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı bal
Yarım paket kabartma tozu
Yarım paket vanilya
100 gr yumuşatılmış margarin veya tereyağ

Yapılışı :

Düz bir kapta kabartma tozu, vanilya ve unu karıştırın. Karışımın havuz gibi açtığınız ortasına şekeri, yoğurdu, 1 yumurtayı, 2 kaşık balı ve yağı ekleyerek yoğurun. Yoğurduğunuz hamur kulak memesi kıvamına geldiğinde, 30 dakika dinlendirin. 1/3 ' ini ayırdığınız ufalanmış cevizi kattıktan sonra hamuru tekrar yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak, avucunuzda yassılaştırarak şekil verin. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üstlerine yumurta sarısı sürün. Ayırdığınız bal ve cevizi karıştırarak çöreklerin üstünü süsleyin. Soğuk fırında, 150 derecede, 30 dakika pişirin.

VEEE... KARADENİZ PİDESİ



Bu arada geçen cumartesi akşamı arkadaşlarımızda yediğimiz Karadeniz Pidesinin fotoğrafını da sizinle paylaşmak istedim. Bu pidenim özelliği içinin pişirerek hazırlanıp, pidelerin de kapalı şekilde yapılması. Arkadaşım içini kendisi hazırlamış ve fırına götürüp pideciye kapalı olarak nasıl yapması gerektiğini tarif edip pişirttirmişler. Onlara bu güzel pide ve sofra için en önemlisi de gösterdikleri dostluk için teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık Serpil'ciğim :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Sevgili Bocuruk,
Biz teşekkür ediyoruz hem sayfanda yer verdiğin için hemde pek hazırlık yapamadığım için.. Önemli olan zaten hep birarada olmak öyle değilmi? İnşallah en kısa sürede görüşmek üzere kendine ve benim güzel kızlarıma iyi bak. Her şey gönlünce ve dileğince olsun.
Bocuruk dedi ki…
Serpil'ciğim,
Hazırlığın tamdı ve herşey mükemmeldi. Tekrar ellerine sağlık canım :)Ve dediğin gibi bunlar bahane önemli olan birlikte olabilmek. En kısa zamanda ben de bekliyorum, buyrun gelin. Güzel dileklerin için de ayrıca sağol.

Sevgilerimle...
Adsız dedi ki…
Çörekler ve pideler nefis görünüyorlar senin, kızının ve arkadaşının ellerinize sağlık kolay gelsin sevgiler
renkler dedi ki…
Canım, karadeniz pideleri tam hatırladığım gibi. Çok lezzetliydi benim yediklerim de. Afiyet olsun:-)
Adsız dedi ki…
hemşerim merhabalar
blogunu keşfettim. daha sonra bol bol görüşmek üzere
sevgiler
nermin
www.blogcu.com/kiraze
SEDA dedi ki…
çörekler güzel görünüyor senin ve güzel kızının ellerine sağlık.sevgiler...

seda
tarifname.blogspot.com
butterfly dedi ki…
Sevgili Bocuruk,
Senin ve güzel prensesin ellerine sağlık. Benim de en sevdiğim şey annecimle yemekler hazırlamak:).
Ayrıca babanıza acil şifalar diliyorum, umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur.
Sevgiler..
umran dedi ki…
hersey ne kadar lezzetli oluyor birliktelik olunca degilmi elvancim?
munevver dedi ki…
Sevgili Bocuruk,anne-kız ne güzel şeyler yapmışsınız.Prensesi benim için öpüp,tebrik eder misin?
Sevgiyle,nanelimon
Pınarın Kulubesi dedi ki…
Ne güzel bir kitapmış ballı çörek, çok hoşuma gitti. Kitaptan etkilenip anne kız ballı çörek pişiriyor birlikte:) Gene özendiriyosunuz beni:)
Ferhanca dedi ki…
merhabalar ,Samsuna buyrun pide yemek için .yediğiniz pidede güzel görünüyordu ..sevgiler..FERHAN

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ