ACI CEVİZ KURABİYESİ (CEVİZLİ ÇİMDİK KURABİYE)



Acı badem kurabiyesinin cevizle yapılan versiyonu ile sonbaharın başladığı güzel bir eylül sabahından hepinize merhaba 😊 Dün bir yazı okudum hatta instagram hesabımdan da paylaştım "güneşin, ayın, yıldızların, yerin ve denizin tadını çıkaran kişi, ne yalnızdır ne de çaresiz" tam da böyle hissettiğim bir zaman diliminde yaşıyorum. Hayatımdan giden kişilerin yada şeylerin aslında benim hayrıma olduğunu, bunlarda hiç bir suçum olmadığını, tam tersi gidenlerin hayatımda kalmaya değer olmadıkları için gittiklerini ve kötülüklerinin karmasını tam da bu olayların başında yaşamaya başladıklarını biliyorum artık. Tabii ki kusursuz değilim, insanım. İyi olmaya, iyi kalmaya çalışan bir insan. Hepimiz iyilerle karşılaşalım, bencil, yalancı, manipülatif insanlar uzak olsun hayatımızdan 🙏

Tarif yazlık komşularımdan çok sevgili Merih e ait. Tabii ki eşi Selahattin abinin de yardımlarını unutmuyoruz. "Sana acı cevizli kurabiye ikram edelim" dediklerinde cevizli tuzlu bir kurabiye bekledim ancak yediğimde anladım ki acı badem kurabiyesinin cevizle yapılan nefis bir versiyonu bu. Tabii ki tarifi blogumda yayınlamak için izinlerini istedim, teşekkür ediyorum her ikisine de 😍

Malzemeler :

350 gr ceviz içi

2 yumurta akı

1 su bardağından bir parmak eksik şeker

1 paket vanilya (limon ya da portakal kabuğu rendesi de tercih edebilirsiniz)

Üzeri için;

pudra şekeri

Yapılışı :

Öncelikle cevizleri öğütüp un haline getiriyoruz. Yumurta akı ve şekeri çatalla çırpıp vaniyayı da ekleyip ceviz ile karıştırıyoruz. Yumuşak ele yapışan bir kıvamda olacak. Elinizi ıslatıp ceviz büyüklüğünde yuvarlak yapın. Pudra şekerine bulayıp her kurabiyeye bir çimdik hareketi yapıp fırın tepsisine diziyoruz 180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkınca yumuşak oluyor ama soğudukça sertleşiyorlar. Isırdığınızda dışı sert içi yumuşacık nefis kurabiyeler oluyor. Mutlaka denemelisiniz. 

Orjinal tarif Sevgili Figen Arat ın instagram sayfasında mevcuttur.

Afiyet olsun :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

ELMALI TURTA

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ