AŞURE, URLA MANZARALARI ve NEFESİMİ KESECEK ANLAR SOBESİ



İlk aşuremi geçen yıl hazırlamıştım. Bu yıl ikinci defa yapmış oldum. Tarifi detaylı vermeyeceğim. Çok güzel aşureler hazırladığınıza eminim. Ben sadece annemden öğrendiğim ve dikkat ettiğim birkaç noktayı paylaşacağım.

- Buğdayı çok iyi ayıklayıp, birkaç defa yıkamak,

- Buğdayı biraz kaynattıktan sonra 1 gece suda bekleterek kendi kendine patlamasını, kabarmasını sağlamak,

- Buğdayın kabardığı ve beklediği bu suyu mutlaka dökmek,

- Fasulye ve nohutu da 1 gece suda bekletip, ertesi gün ayrı ayrı pişirmek,

- Kayısıyı, kuru üzümü ve inciri de yumuşayana kadar ayrı ayrı pişirmek,

- İyice pişip özleşen buğdayın içine malzemeleri teker teker ekleyip karıştırmak, damak zevkine uygun ölçüde şeker eklemek ve inciri aşureyi karartmaması için sona bırakmak,

işte ben tüm bunlara dikkat ederek pişirdim aşuremi.

Perşembe gecesinden buğdayı, nohutu ve fasulyeyi suya koymuştum. Niyetim cuma akşamı aşuremi pişirmekti. Ama iş çıkışı bir arkadaşımızı ziyarete gidip biraz da geç dönünce cumartesi sabahına kaldı. Cuma gecesi dönünce buğdayı çok az kaynattım ve sabaha kadar yine beklettim.
Cumartesi öğlen gibi komşularıma sıcak sıcak aşuremi dağıtmıştım bile:) Allah kabul etsin inşaallah.

Pazar günü Urla' ya gittik. Hava ve manzara o kadar güzeldi ki hem bu manzara fotoğraflarını sizlerle paylaşmak, hem de Sevgili Burçin' in beni de davet ettiği "Nefesimi Kesecek Anlar" sobesine her zaman nefesimi kesen deniz fotoğraflarının eşlik etmesini istedim. Burçin'ciğim teşekkür ederim:)




Nefesimi kesecek anlardan

1. Bana “işte bunlar, bakalım kaç tanesi gerçek olacak” dedirtenler :

- Kızlarımın iyi ve sevdikleri bir meslek sahibi olduğunu görmek,

- Yine kızlarımın mutlu birer yuva kurduklarını görmek,

- Eşimle birlikte sağlıkla yaşlanmak,

- Avustralya Sidney' e gidebilmek :)




2. Hemen yapabileceğim halde yapmayı neden beklediğimi bilmediklerim :

- 15-20 kg verip daha da genç görünmek,

- İngilizceyi mesleğimde ilerleme açısından bana yardımcı olacak bir seviyeye getirmek,

- Kendimle daha fazla ilgilenmek,

- Şeker hamuruyla denemeler yapmak,




3. Bir fantezi; bir daha dünyaya gelme şansım olsaydı…

- Bir zamanlar yaptığım kayak sporunda profesyonel ve dünyaca ünlü bir kayakçı olmak,

- Avustralya yerlileri Aborjinilerle yaşam felsefelerini özümseyecek kadar zaman geçirmek,

- Dünyayı gezmemi sağlayacak bir meslek,

- Ama yine de eşimle tanışmak

isterdim. Bu sobe Burçin' in dediği gibi insanın hayatının muhasebesi oluyor bir anlamda. Burçin beni sobelediğinde eşime bahsettim ve çok da fazla isteğim, hayalim yok ki ne yazsam dedim. Cevabı 3 maddeyi de içine alacak kadar derindi.

"YAŞIYOR OLMAK BİLE İNSANIN NEFESİNİ KESER" dedi. Ne dersiniz haklı değil mi?



Yukarıdaki fotoğrafa özellikle dikkat!!! Ne kadar güzeller değil mi?




Burası da hepimizin geçen yazdan beri severek izlediği "Kavak Yelleri" dizisinin jeneriğinde yer alan yazının olduğu duvar. Güzel prensesim'in tek seyrettiği dizi "Kavak Yelleri". Urla' yı bir de bu gözle gezdi ve çok heyecanlandı.

Ben de Sevgili Nilay'ı, Serpil'i, Nino'yu, Burçin'i ve Müge'yi sobeliyorum.

İyi haftalar...

Yorumlar

Gönül dedi ki…
aşure harika görünüyor ellerine sağlık allah kabul etsin şekercim...sevgilerimle
Adsız dedi ki…
Sevgili Elvan
Bu sefer yorum birakmadan gecmek istemedim.Umarim hayallerin bir gun gercek olur.Avustralia'ya yolun duserde gelirsen seni severek misafir ederim.Ama Melbourne sehrine'de gelmen lazim ben burda yasiyorum.
Sevgilerimi yoilluyorum sana AYTEN
Adsız dedi ki…
Vallahi bayıldım canım. Resimler, aşure, ve anlattıkların ne kadar güzel. Bence eşinin haklılığı var yaşamak bile güzel birşey. Dilerim uzun yıllar eşinle ve hayallerinin gerçek olmasıyla yaşlanırsın. Öpüldün TÜLİN :)
butterfly dedi ki…
Elvancım bu ne süslü, ne güzel bir aşure böyle:), ellerine sağlık.
Urla gezisi çok güzelmiş, fotoğraflardan belli.
Sevgiler canımcım:).
aslı
Yaren dedi ki…
Asure harika görünüyor,nefiss,burda olmasini isterdim yaniii:)))Ellerine saglik canim.Manzara resimleride cok güzelmis.
Tijen dedi ki…
Elvan'cığım,
Vallahi ben de Urla'da yanınızda olmak isterdim. Havalar ne güzel gidiyor bu ara değil mi?
Cafe Gusto dedi ki…
Elvancığım tüm hayallerinin gerçekleşmesi dleğiyle sana kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.
NiNo dedi ki…
canim benim geciktirmeden ve unutmadan hemen yazacagim ins cevaplarimi :D bakalim benim eteklerimden neler dokulecek :D
Hulya dedi ki…
ne guzel,bende seviyorum kavak yelleri,banda gecligimi hatirlatiyor:)ben asure pek sallayarak yapmiyormusum meger,senin ayrintilarini okuyunca ooo dedim icimden kendime:)
urla fotograflarina bayildim,ne guzel..
ev perisi;) dedi ki…
Aşuren tablo gibi olmuş sevgili bocuruk;)
Süpper gözüküyor ellerine sağlık...
muhabbetle...
Aybike Ceylan dedi ki…
Elvan'cigim,

Oncelikle ellerine saglik.

Umarim istediklerin ve duslerin gercek olur. Yeter ki cani gonulden iste, bak nasil gerecek olacak.

Sevgiler
Adsız dedi ki…
Canım Elvan,

fotoğrafların hepsi birbirinden güzel. Umarım hayallerine adım adım ulaşırsn...

Sıcacık sevgiler.

AŞure desen nefis :)

www.misssgibi.com
Canim,
ne güzel senin icin, Urla'yi bende o dizi sayesinde tanidim ve yazin cekilen bölümlerine bakilirsa benim de cok hosuma giden bir yer oldugunu anladim.

Asure de nefis olmus, süslemeleriyle birlikte göz dolduruyor, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..
Aşuren çok güzel olmuştur eminim, Allah kabul etsin, ellerine sağlık.
İnsanın yaşadığı şehirde, bildiği yerlerde çekilen bir dizi beni bile heyecanlandırıyor :) Mesela,geçen sene yayınlanan Yanık K.oza dizisi sırf Bursa da çekildiği için daha bir heyecanla seyrediyordum. Yaşadığım, gezdiğim yerleri tv de görmek hoşuma gidiyordu.
Bu arada resimlerde harika, bende hala Kavak Yelleri dizisini çok keyif alarak seyrederim...
Damak Tadı dedi ki…
Tatlı Bocuruğum,
Aşuren ne kadar nefis görünüyor.Hele süslemesi ise çok iştahlandırdı beni..))Ellerine sağlık canım..Allah kabul etsin..

İnşallah tüm dileklerin teker teker gerçekleşir ve sizler bir ömür sağlık ve mutlulukla yaşlanırsınız canım..


Sevgilerimle..
Berceste dedi ki…
Eline sağlık ve Allah kabul etsin. Ben de bugün yaptım, son gün imiş, annem kulaklarımı çekti uzaktan, ben de yaptım. 1 tencere ile başlayıp 4 tencere bitti benimki. Hesapsız, göz kararı ile böyle oluyormuş. Cambridge'deki ahaliye yetecek aşuremiz oldu böylece. Öyle dilemiştim başlarken :)

Manzaralar çok güzel. Özellikle suyun üzerindeki iki güzellik :)
Punto dedi ki…
Deniz fotoğrafları gerçekten "nefes kesiyor".
Hanife dedi ki…
Elvan'cigim,
Manzaralar cok guzel. Ozellikle iki guzellik:)
Dileklerinin gerceklesmesi dileklerimle:)
Müge dedi ki…
Elvancım;
Yazını büyük bir keyifle okudum. Beni düşünüp davet etmen de ben çok mutlu etti, çok teşekkür ederim canım.
Bu aralar o kadar yoğunumki, aslında hemen yapabileceğim halde neden yapmadıklarım listesinde iki mim oyunu var :) hep aklımın bir köşesinde ama oturupta yazamıyorum. Fırsat bulduğumda büyük bir zevkle katılacağım. Öperim canım.
renkler dedi ki…
Nedir bu Avustralya tutkusu? Benim eşim Avustralya vatandaşı aynı zamanda... Aslında hemen bile gidip yaşayabiliriz ama... Olmayınca olmuyor işte... Hayallaer ne olursa olsun güzel.
Unknown dedi ki…
Sevgili Elvan , mrhaba. O kadar zaman İzmir de kaldım ama resimlerinden anladığım kadarıyla boş kalmışım. Baksana bir Urla' yı bile görmemişim. Yazdım bir kenara!:D Eşin ne kadar güzel söylemiş, Yaşıyor olmamız bile insanın nefesini kesiyor. Kesinlikle doğru ve yerinde bir tespit. Aşureni Allah kabul etsin, çok lezzetli görünüyor. İnanıyorum ki tadı da göründüğü gibidir. Görüşmek üzere
Adsız dedi ki…
Fotoğraflar harika...Gerçekten de yaşıyor olmak hergün yeni fantaziler yaşatıyor insana...Yİne de dünyayı gezmek ve Aborjinlerle yaşamak fena olmazdı. Öpüyorum...
Tijen dedi ki…
İnşallah Elvan'cığım!
Bocuruk dedi ki…
Gönül'cüğüm,
Aminnn canım, teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Sevgili Ayten,
Çok sevindim bu defa yorum bırakmadan geçmemene. Keşke gelebilsem oralara. Ama sadece bir hayal olarak kalacak sanırım:( Ben de sevgilerimi yolluyorum İzmir'den...

Tülin'ciğim,
Bilirsin yaşadığım güzel şeyleri öyle ballandıra ballandıra anlatma yeteneğim yoktur benim. Ama çok güzel bir gündü hakikaten. Allah tekrarını nasip etsin. Önce sağlık tabii:) Dileğine de yürekten aminnn... Ben de seni öptüm tatlım.
Sevgilerimle...

Aslı'cığım,
Ben de değişik süsleyeyim dedim:) Beğenmene memnun oldum. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Yaren'ciğim,
Keşke olabilseydi:)) Teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Tijen'ciğim,
Ben de senin yanımızda olmanı çok isterdim. Kimbilir benim bakıp da göremediğim ne ayrıntıları görür bana da gösterirdin. Hayat bu... Neden olmasın. İnşallah:) Havalar çok güzeldi ama ben cevapları geciktirdiğim için şimdi buzzz gibi.
Sevgilerimle...

Serpil'ciğim,
Dileğine çok teşekkür ediyor, yürekten aminnn diyor ve ben de sana kucak dolusu sevgiler gönderiyorum...

Nino'cuğum,
Senin eteklerinden de dökülenler çok hoş. Hepsini gerçekleştirecek kadar güçlü olduğunu da biliyorum. Sağol:)
Sevgilerimle...

Hülya'cığım,
Seni uzun zamandır ihmal etmişim, önce ona bir özür :( Adil'ciğime uzunnn, başarılııı, sağlıklı nice yaşlar, annesi ve babası ile.
Sevgilerimle...

Şükran'cığım,
Harika bir benzetme benim açımdan ne güzel:)) Beğenmene memnun oldum, teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Aybike'ciğim,
Teşekkür ederim. Evet söylediğin çok doğru. Şu ana kadar canı gönülden istediğim herşey oldu Allah'ıma binlerce şükür. Umarım bundan sonrakiler de olur.
Sevgilerimle...

Zerrin'ciğim,
İnşallah canım inşallah. Hepimiz hayallerimize ulaşalım. Aşureyi beğenmene de sevindim.
Sevgilerimle...

Kevser'ciğim,
İnşallah gelir gezersin oraları:) Aşureyi beğenmene sevindim. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Böğürtlen Gözün Annesi'cim,
Teşekkür ederim aminnnn. Evet çok haklısın insanın yaşadığı yerleri ekranda görmesi çok hoş oluyor. Heyecan duyduk biz de:)
Sevgilerimle...

Gülümmm,
Beğendiğine çok sevindim:) Teşekkür ederim, aminnnn. İnşallah hepimizin dilekleri gerçekleşir canım benim. Çok öpüyorum seni.
Sevgilerimle...

Berceste'ciğim,
Teşekkür ederim canım, aminnn. Ne güzel sen de bol bol dağıtacak şekilde yapmış olmuşsun. Allah kabul etsin. Anneciğin de ne sevinmiştir kimbilir.
Biliyor musun suyun üzerinde iki güzellik yazarken aklımdan sen geçmiştin, neden bilmem. Ve atlamamışsın o noktayı. Harika:))
Sevgilerimle...

Sevgili Punto Amca,
Her zaman nefesimi keser deniz manzarası benim:) Bu defa şansıma iyi de yansıtmışım sanki.
Sevgilerimle...

Sevgili Defneylebirlikte,
Davetin için teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Hanife'ciğim,
O kadar harikalardı ki anlatamam:) Dileğine kocaman bir aminnnn.
Sevgilerimle...

Müge'ciğim,
Fırsat bulduğunda tabii ki. Teşekkür ederim canım:)
Sevgilerimle...

Renklerciğim,
Ne güzelll:) İsteseniz gidip yaşarsınız orada. Harika bir şey bu. Hayal kurmayı her zaman başarmak lazım değil mi? O bizim umutlarımızın olduğunu gösterir.
Sevgilerimle...

Duha'cığım,
Merhaba. Urla çok da yakın İzmir'e. Son yıllarda birleşti bile denebilir. Neyse geldiğinde gezersin inşallah.
Evet eşimin dediği gibi yaşıyor olmanın kıymetini bilmek lazım.
Aminnn canım, aşureyi beğendiğine de sevindim. Teşekkürler.
Sevgilerimle...

Hande'ciğim,
Beni anladın sen:) Fotoğraflar şansıma çok hoş çıktı hakikaten. Ben de seni ve Derin'imi öpüyorum tatlım:)
Sevgilerimle...
Ferhanca dedi ki…
Aşuren çok güzel Allah kabul etsin..
tüm dileklerin gerçekleşsin ..
zaman ilerledikçe dileklerde azlıyor sanki..Ben sobelendim ne yazyım diye düşündüm maddi hiç bir şey çıkmadı ..(kurs parası var:))
canım fotolar çok güzel insana dinginlik veriyor sevgiler..
Leziz Tarifler dedi ki…
Elvan'cım, aşuren enfes görünüyor. Bir de tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileklerimle. Sevgiler..
zehra dedi ki…
her ne kadar sadece bir degil 365 gunun sevgi gunu olduguna �nansamda maksat eglenmek olsun :) sevgililer g�n�n�z kutlu olsun :)))
zehra dedi ki…
her ne kadar sadece bir degil 365 gunun sevgi gunu olduguna �nansamda maksat eglenmek olsun :) sevgililer g�n�n�z kutlu olsun :)))
Damak Tadı dedi ki…
Canım Bocuruk,
Tüm hayallerinin gerçekleştiği bir dünyada sevgiyle mutlu ve umutlu yaşamanız dileğiyle..

Nerede ve nasıl olursan ol,ilk ve son sözün hep SEVGİ olsun..Günün kutlu olsun canım..Daima sev ve sevil..SENİ ÇOK SEVİYORUM CANIM ARKADAŞIM BENİM..

Sevgilerle
zehra dedi ki…
cok guzel gorunuyor :)) mutlu cumalar guzel haftasonlar�
Unknown dedi ki…
ay ay yerim ben senin kocacinla askini:)allah insallah esinle beraber yaslanmanizi nasib etsin Elvancim.Tum dileklerine hayallerine kalbimle amin diyorum cnm.Operim cok.
Saliha dedi ki…
esın ne kadarda dogru soylemıs:)
eşimin amcası avusturalya sıdneyde oturuyor bende oraya cok ama cok gıtmek ıstıyorum ama gıdıs gelıs parası neredeyse luks bır rabaya bedel olunca kalıyor sıdney hayallerı:)))
sevgılerımle
Bocuruk dedi ki…
Ferhan'cığım,
Teşekkür ederim. Aminnn... Haklısın zaman ilerledikçe dilekler de azalıyor. Ama aslında azalmasına izin vermemek lazım.
Kurs parası çok daha önemli olmaya başladı son yıllarda:) Fotoğrafları beğenmene sevindim ben de çok hoşuma gittiği için sizlerle paylaştım.
Sevgilerimle...

Feyhan'cığım,
Teşekkür ederim, umarım öyle olur.
Sevgilerimle...

Sevgili Zehra,
Senin de geçmiş sevgililer günün kutlu olsun.
Sevgilerimle...

Gülümmm,
Her zamanki gibi çok incesin. Kutlaman için çok teşekkür ederim canım arkadaşım:)
Sevgilerimle...

Gülenay'ımmmm,
Aminnnn canım benim aminnnn... Ben de seni çok öpüyorum tatlım:)
Sevgilerimle...

Saliha'cığım,
Yaşanılan anın kıymetini bilmek çok önemli. Bu nedenle ben de eşime çok hak verdim. Sidney'e gelince hayat bu belli mi olur gideriz belki. İnsan hayal ettiği sürece yaşarmış. Üstelik senin gidince kalacak bir yerin var. Gerçi ben de sayfamı izleyenlerden Ayten hanımdan davet aldım. Hayırlısıysa olsun canım:)
Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ