AŞURE

Amann Allahıımm! Blogumu güncellemeyeli aylar olmuş! Hem de blog yazarıyım deyip blogunu güncellemeyenlerin çok ayıplandığı bu günlerde. 

Kendimce açıklık getireyim; blog benim hobilerimden bir tanesi. Bunu bir amaç uğruna yapmıyorum. İzleyicim şu kadar olsun, tariflerim şöyle beğenilsin, böyle rağbet görsün değil hiç bir zaman derdim. Markaların reklam yeri de olmadım. Bir marka veriyorsam sahiden beğendiğim güvendiğim içindir emin olun ki. Sadece tarif vermiş olmak için de tarif yazmadım. Başkasının tarifini kendim keşfetmişim gibi de yazmadım. Tarifi kimden aldıysam, nereden duyduysam ki bu bir tv programı dahi olsa kaynak belirtmeye çalıştım. İnanın ben kendimden memnunum. Haa evet gönül ister ki daha sık yazayım ama olamayabiliyor. Aynı tarifin değişik et cinsleri ile yapılışını koyup da blog güncellemiş olmayı da hiç istemiyorum. Ayrıca blog dünyasının ilk zamanlarını çok özlüyorum. O sadece hobi olarak yapıp birbirini destekleyen bloggerları. Şimdilerde herkes hırslı, herkes yarışıyor. Yarışlar hep ters etki yapmıştır bende. Belki de bundan dolayı eskisi kadar sık yazamıyorumdur kimbilir?




Aşure yapmak her seferinde korkutmuştur beni ne yalan söyleyeyim. Miktarı ayarlayabilecek miyim? Kıvamını tutturabilecek miyim? Lezzeti nasıl olacak? Ama her seferinde de yiyenler tarafından çok beğenilen aşureler yapıyorum çok şükür ki. Blogu en çok ben kullanıyorum ya hani bir dahaki sefere hemen bakayım buradan yapayım, benim gibi tereddütü olanlar varsa bakıp yapsınlar diye düşünüp tarifi yazayım dedim. Tarif tabii ki annemden öğrendiklerimden ve oldukça sade bir aşure tarifi.

Malzemeler :

500 gr aşurelik buğday
1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı doğranmış kuru kayısı
2 portakal kabuğunun rendesi
İsteseniz 1 adet çubuk tarçın
5 lt su
6 su bardağı toz şeker

Süslemek İçin : Ceviz, badem, file badem, file fıstık, çam fıstığı, fındık ve nar taneleri
Arzu ederseniz susam, hindistan cevizi

Yapılışı :

Buğdayı suyu durulana kadar 6-7 defa yıkayın bu çok önemli çünkü iyi yıkanmayan buğdayın aşuresi çok koyu renkli oluyor. İyice yıkanınca suda bekletin. Sonra buğdayı bir tencereye alıp suyunu ekleyin ve bir kaç taşım kaynatıp altını kapatıp 1 gece bekletin. Sabaha buğdayların şişmiş ve patlak patlak olduğunu göreceksiniz.

Nohutu ve fasulyeyi de akşamdan ıslatıp sabah ayrı ayrı haşlayın.

Kuru üzümü ve doğranmış kuru kayısıyı sıcak suda bekletin.

Buğdayın üstüne kaynamış su ekleyin ve kaynatmaya başlayın. Üzerindeki köpükleri ara ara alarak 1 saat kadar kaynatın. Bu arada zaten suyunun kıvam aldığını ve buğdayın yumuşadığını göreceksiniz. Sıcak suda bekletip sularını süzdürdüğünüz kuru üzüm ve kuru kayısıyı ekleyip kaynatmaya devam edin. 5 dk sonra nohutu ve fasulyeyi ekleyin. Portakal kabuğu rendesini de ekleyin. 

Su ve şeker oranını ben yazdım ama herkesin zevkine göre değişebilir. Ben çok katı aşure sevmiyorum. Soğuduğunda kıvamının biraz daha katılaşacağını da göz önünde bulundurun. Şekeri de soğuyunca daha azalacaktır. 

En son şekeri de ekleyip eriyene kadar karıştırıp altını kapatıyoruz. Kaselere aldığımız aşurelerimiz soğuduktan sonra sevdiğimiz çerezlerle meyvelerle üstünü süslüyoruz.

Allah yaptığımız aşureleri ve hayırları kabul etsin. Hepimizin evini bereketlendirsin.

Sevgiyle kalın :)


Yorumlar

Mia Wallace dedi ki…
tariflerine bayılıyorum!!

yemedim tadını bilmiyorum ama görüntüsünden bile tadının enfes olduğu belli canımın içi ellerine sağlıık :)
Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık Elvancığım. Allah kabul etsin. Bende çok severim.Karanfil de bırakırım .
Evinden bereket, sağlık,mutluluk,sevgi eksik olmasın.
Sevgilerimle
Adsız dedi ki…
Yemek Kulübüm'ü kurduk, siz olmadan olmaz :)

Merhabalar,

Kısa bir süre önce Yemek Blogunuzu ziyaret etme fırsatı bulduk ve blogunuzda yer alan yemek tariflerinizi, tariflerinizde kullanmış olduğunuz görselleri çok beğendik. Blogunuz için oldukça emek ve zaman serfettiğinizi blogunuzun her sayfasında hissettik. Ellerinize, emeğinize sağlık!

Yemek blogger’lığı oldukça emek ve zaman gerektiren bir uğraş. Onca zaman ve emek harcadıktan sonra yapılan yemeklerin beğenilmesi, takdir edilmesi ve blogun takip edilmesi tüm blogger’ların en büyük arzusu. Bu durumdan yola çıkarak yemek blogger’larına blogunda yayınladıkları yazı ve tarifleri daha çok kişiye ulaştırabilmesi, bloglarına ve sosyal ağlarındaki hesaplarına ziyaretçi ve takipçi kazandırabilmesi için özel olarak özel bir internet sitesi oluşturma fikrinde yoğunlaştık Yemek Kulübüm’ü tasarladık.

Yemek Kulübüm’de ücretsiz olarak üye hesabı oluşturan kullanıcılarımız, yemek tariflerini ve görsellerini kolayca paylaşabilmekte, profillerinde kendilerine ait blog ve sosyal ağ hesaplarının linklerini paylaşabilmekte ve böylece yemek tariflerini beğenen site kullanıcılarını kendi bloglarına ve sosyal ağ hesaplarına çekebilmektedir.

Yemek Kulübüm’ün en çok seveceğiniz özelliklerinden birisi de blogunuzda olduğu gibi üye hesabınızdan günlük yazabiliyor olmanız ve günlüğünüzü sosyal ağlarda kolayca paylaşabilmeniz. Kendi blogunuzda yazmış olduğunuz yazıların bir kısmını bu bölümde paylaşıp blogunuza takipçi ve ziyaretçi çekmek sizin için çok daha kolay olacak.

Tüm bu kolay ve faydalı kullanım özelliklerinin yanı sıra Yemek Kulübüm üye hesabınızdan paylaşmış olduğunuz kendinize ait yemek tarifi ve püf noktalarından puanlar toplayarak her ay çeşitli hediyeler kazanma şansı da elde edebilirsiniz.

Ayrıca; Gıda Danışmanım’a soru sor, sağlıklı beslenme, gıda güvenliği, mutfakta püf noktaları, mutfak ve gıda sözlüğü, gıdaların ve yemeklerin kalori değerleri, gıdaların saklama sıcaklıkları ve koşulları, gıdaların sağlığımıza faydaları ve zararları gibi pek çok konu gıda mühendisi ve beslenme uzmanlarımızın kaleminden Yemek Kulübüm’de.

Blogunuza ve sosyal ağlardaki hesaplarınıza daha fazla ziyaretçi ve takipçi çekmek için sizi de blogger dostu Yemek Kulübüm’e bekleriz.

Yemek Kulübüm üye hesapları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için http://yemekkulubum.com/yemekkulubum linkiden hesabımızı inceleyebilirsiniz.

Yemek Kulübüm’de düzenlenen Ödüllü Yemek Puan Oyunu hakkında detaylı bilgi almak için http://yemekkulubum.com/icerik_sayfa/ekle-yemek-tarifi-kazan-yemek-takimi linkimizi ziyaret edebilirsiniz.

Saygılarımızla,

Yemek Kulübüm
www.yemekkulubum.com
Berceste dedi ki…
Biz böyle güzeliz Böcürüğüm :) Bak yıllardır yazsak da yazmasak da uğrayıp bir hal hatır soruyoruz. Bizim zamanımızın blog yazanları kardeş gibi :) Ne çok şey paylaştık. Düğünler, doğumlar, ölümler... Hangi reklam ya da hangi acayip tarif bu kardeşliğin yerini tutabilir ki?
Sevgiyle...
Fulya Süzen dedi ki…
Selam,
Elinize sağlık. Bereketli ve lezziz bir tatlı şifa gibi:)))
Ben de sayfama beklerim sizi ziyarete ve katılırsanız eğer çok sevinirim.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...
Oktay Usta dedi ki…
Sitenizdeki tarifler ve açıklaması oldukça güzel ben de sizleri siteme davet ediyorum.
http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ