YEŞİL MERCİMEK KÖFTESİ


Son yazımdan sonra yıl değişmiş o kadar ilgisizleşmişim o kadar tembelleşmişim yani. Gerçi kendime çok da haksızlık etmeyeyim 5 eylül den beri annemin rahatsızlığı, teşhisi, ameliyatı, nekahat dönemi, tedavisi derken günlerimin büyük bir kısmı hastanede geçti. Şimdi daha iyi ancak üç gündür devam eden bir kol ve sırt ağrısı var ki beni çok endişelendiriyor. Allah ım korktuğuna uğratmasın kimseyi. Bu arada annemin büyüğü olan teyzemi kaybettik. 3 senedir sürdürdüğü mücadeleye yenik düştü, çok üzgünüm. Hani bamya kızartmasını öğrendiğim teyzem. Maalesef cenaze merasimine yetişemedim ancak bu hafta içinde İstanbul a giderek yanlarında olabileceğim evlatlarının. Uzun yıllar Almanya'da yaşadıkları için fazla beraber olamadığım bir teyzemdi ama her beraberliğimizde ondan bir şeyler öğrendim, Allah ondan razı olsun. Buradan da teyzeciğime Allah'tan rahmet diliyorum. Mekanı cennet olsun. Onu hiç unutmayacağız.

İnsanın evlatları hayatında güzel kapılar açıyor anne babalara. Onlarla beraber çevreniz genişliyor mesela. Yeni arkadaşlar hatta dostlar ediniyorsunuz. Hayatımıza kattıkları zenginlik paha biçilmez. İşte miniğim İrem' in arkadaşlarından Azra' nın annesi ile de çok güzel bir dostluğumuz var. Geçenlerde bir kaç anne ve çocuk Azralarda idik. Sevgili Ayşen o kadar güzel hazırlıklar yapmıştı ki bizlere. Buradan da ellerine sağlık diyorum tekrar:) Yaptıklarından biri de yeşil mercimek köftesi idi. Mercimek köftesi deyince akla kırmızı mercimek ile yapılan gelir. İnanın bu da en az onun kadar güzel. Tabii bu kadar beğenince bu değişik tarifi sizler için aldım. Sağolsun Alize (Ayşen' in büyük kızı) de fotoğrafladı benim için.

YEŞİL MERCİMEK KÖFTESİ

Malzemeler :

1 kase yeşil mercimek
1 büyük boy kuru soğan
1 kase köftelik bulgur
3 yumurta
1/2 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 demet yeşil soğanın yeşil yaprakları
1/2 demet maydanoz
Tuz, karabiber, istenilen baharatlar.

Yapılışı:

Mercimek ve yemeklik doğranan soğan birlikte üzerini biraz geçecek kadar su konularak pişirilir. Pişince hafif sulu kıvamda kalan bu karışıma bulgur ilave edilerek şişmesi sağlanır. Tuzu da eklenir. Ayrı bir yerde margarin eritilir sıvı yağ da ilave edilerek yumurtalar sarıları patlatılarak karıştırılarak pişirilir ve mercimek bulgur karışımına ilave edilir. Baharatları da konarak yoğurulur. Bolca yeşil soğanın yeşil yaprakları ve maydanoz ilavesi ile tekrar karıştırılır. Ve elde sıkılarak servis tabağına alınır.

Yiyen bayılır inanın. Mutlaka deneyin. Kırmızı mercimek köftesine alternatif değişik bir köfte tarifiniz olsun.

Herkese öncelikle sağlıkla geçireceği güzel günler ve keyifli bir pazar diliyorum...



Yorumlar

pie kurabiye dedi ki…
Canım ne güzel bir tarifmiş bu sağol.
Teyzeciğine rahmet diliyorum.Annene de sağlık.Öpüyorum.
pie kurabiye dedi ki…
Canım ne güzel bir tarifmiş bu sağol.
Teyzeciğine rahmet diliyorum.Annene de sağlık.Öpüyorum.
Esma Ercengiz dedi ki…
Başın sağolsun Elvancım..

Yeşil mercimek köftesini de çok merak ettim. Değişik bir tarife benziyor..
Unknown dedi ki…
başınız sağ olsun. Allah Rahmet eylesin.
Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)
Berceste dedi ki…
Allah sabirlar versin Bocurugum.

Annene de acil sifalar. Dilerim cok onemli birseyi yoktur, basit bir ameliyattir.

Ozlemistik seni :)

Yesil mercimek koftesinde kati yag hic kullanmasak olabilir mi acaba? Hele de margarin :(((

Sevgiyle...
Bocuruk dedi ki…
Petek'ciğim, Esma'cığım, Sevgili Tombul Tarifler teşekkür ederim:)

Amin Berceste'ciğim, aminnn... Annemin bu defa da meme ca. Bugün de 2-3 gündür süren sırt ve kol ağrısı nedeniyle hastaneye gideceğiz. İnşallah metastaz sonucu olan bir ağrı değildir.
Ben de özlemişim inan.
Tarifi aldığım arkadaşıma ben de aynı şeyi sordum ama köftenin tutabilmesi için maalesef ki margarinin gerekli olduğunu söyledi.

Sevgilerimle...
Unknown dedi ki…
Elvancığım,teyzene Allahtan rahmet diliyorum..Sizlere ve evlatlarına da sabırlar diliyorum.Uzun zamandır Anneni de göremiyordum.İnan merak ettim.İnşallah o ağrıları da geçecektir.
Arkadaşının da ellerine sağlık..Sizlere de afiyet olsun.
Görüşmek üzere canım..
Unknown dedi ki…
Elvancığım,teyzene Allahtan rahmet diliyorum..Sizlere ve evlatlarına da sabırlar diliyorum.Uzun zamandır Anneni de göremiyordum.İnan merak ettim.İnşallah o ağrıları da geçecektir.
Arkadaşının da ellerine sağlık..Sizlere de afiyet olsun.
Görüşmek üzere canım..
Unknown dedi ki…
Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...
müjde dedi ki…
Canım başınız sağolsun.Allah anneciğine de acil şifalar versin.
Yeşil mercimek köftesine bu aralar sıklıkla rastlıyorum.İlk fırsatta ben de denemek istiyorum.Ellerine sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler....
age35 dedi ki…
Super gorunuyor ,ellerine saglık:)
Ahu Türkyaşar dedi ki…
Tamam mutlaka yapacağım. Ellerine sağlık :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ