DÜNYAYI GÜZELLİK KURTARACAK


Sevgili Hanife "Çocuk İstismarını Durdurun" sloganlı bir mim için beni sobelemiş. Toplumumuzun, insanlığın sağlıklı devamı için çok önemli olduğuna inandığım böyle bir konuda bana da katılabilme şansı verdiği için Hanife' ye teşekkür ediyorum.

Doctus Bilgi Güvenliği Formlarının başlattığı bu mim dalgası ile Çocuk İstismarının Durdurulması konusuna dikkat çekilmesi amaçlanmış. Çocukluğumuzda yaşadıklarımızın bütün hayatımızı etkilediği artık bilinen bir gerçek. Ve bu en masum dönemi hiç de masumane olmayan olaylarla, acılarla, şiddetle yaşayan birçok çocuk var. Bir anne olarak çocuklarla ilgili bu tür acılı olayları okumaya bile tahammül edemiyorum. Ya bunlara maruz kalan çocuklar ne yapsın?

Bu mimin konusu “Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdikleri” olarak belirlenmiş.

Çocukluğumdan hatırladığım ilk şarkı, türkü mü demeliyim yoksa? "Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar" türküsü. Dinlerken, kendimi o ailesinden ayrı düşen kızın yerine koyar ve çok üzülürdüm. Gelin olduktan sonra ailesinden ayrı düşmeyenlerden olduğum için ne kadar şükretsem az. Ailesinden çok uzaklarda yaşayan arkadaşlarımı üzmek de istemem. Herkes yerinde sağ olsun, Allah onları da sağlıkla kavuştursun.

Bu akşam bu yazıyı yazarken bu türkünün öyküsünü de buldum ve sizlerle paylaşmak istedim. Vaktiniz varsa buyrun okumaya:

Bu öykü Malkara köylerinden alınmış olup belli bir kişinin dilinden yazıya geçirilmiş değildir. Çevrede herkes tarafından bilinen bir öyküdür. Söylentiye göre, çok eskiden köyün birinde Zeynep isimli çok güzel bir kız vardır. Onaltıya yeni bastığında Zeynep'i köylerindeki bir düğünde aşırı (yabancı) köylerden gelen Ali isimli bir genç görür. Ali Zeynep'i çok beğenir ve köyüne döndüğünde kızın babasına hemen görücü gönderir. Zeynep'i Ali'ye verirler. Kısa bir zaman sonra düğünleri olur. Ali, Zeynep'i alıp aşırı köyüne götürür.

Zeynep'in gelin gittiği köy ile kendi köyü arası üç gün üç gece çeker. Bu kadar uzak olduğundan dolayı Zeynep, anasını babasını ve kardeşlerini tam yedi yıl göremez. Bu özlem Zeynep'in yüreğinde her gün biraz daha büyüyerek dayanılmaz bir hal alır. Köyün büyük bir tepesinde bulunan evinin bahçesine çıkarak kendi köyüne doğru dönüp için için kendi yaktığı türküyü mırıldanır ve gözleri uzaklarda sıla özlemini gidermeye çalışırmış.

Oysa kocası, Zeynep'in bu özlemine pek aldırış etmez. Kaldı ki eski sevgisi de pek kalmadığından kendini fazlaca horlamaya, eziyet etmeye başlar. Sonunda bu özlem ve kocasının horlaması Zeynep'i yataklara düşürür.

Gün geçtikçe hastalığı artan Zeynep'in düzelmesi için, köyden gelip gidenler de anasının babasının çağrılmasını salık verirler. Başka çare kalmadığını anlayan Zeynep'in kocası da anasına babasına haber vermeye gider. Altı gün altı gecelik bir yolculuktan sonra bir akşam üstü Zeynep'in anası babası köye gelirler, Zeynep'i yatakta bulurlar. Perişan bir halde Zeynep hala türküsünü mırıldanmaktadır. Aynı türküyü anasına babasına da söylemeye başlar. Çevresindeki bütün köy kadınları duygulanıp göz yaşı dökerler. Annesi fenalıklar geçirir ve bayılır.

Zeynep hasretini giderir, giderir ama artık çok geç kalınmıştır. Bir daha onmaz, sonu ölümle biter. Herkes Zeynep için göz yaşı döker. İşte o gün bu gündür bu türkü ayrılığın türküsü olarak söylenip durur.

Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar
Aşrı aşrı memlekete kız vermesinler
Annesinin bir tanesini hor görmesinler

Uçan da kuşlara malum olsun ben annemi özledim
Hem annemi hem babamı hem köyümü özledim

Babamın bir atı olsa binse de gelse
Annemin yelkeni olsa uçsa da gelse
Kardeşlerim yolları bilse de gelse

Uçan da kuşlara malum olsun ben annemi özledim
Hem annemi hem babamı hem köyümü özledim


Ben de bu konu ile ilgili mim için kabul ederlerse yakın bir zamanda yüzyüze tanıştığım ve çok sevdiğim Sevgili Serpil' i, iki evladını mükemmel bir şekilde yetiştirdiğini düşündüğüm (darısı başımıza... aminnn) Sevgili Münevver Abla' yı ve Derin'ciğimin güzel annesi Sevgili Hande' yi sobeliyorum. Mim’in devam etmesi için Doctus’ta yayınlanan resmin yayınlanması, yazı içerisinde “Çocuk istismarını durdurun” ifadesinin geçmesi ve son olarak çocukken dinlediğiniz veya hatırladığınız ilk şarkıdan biraz bahsetmeniz gerekiyor.

Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak herşey...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ne kadar güzel bir hikaye ve de acıklı biraz. Allah kimseyi ayırmasın sevdiklerinden ömür boyu ve kıyamam ben çocuklarımıza. TÜLİN
Cafe Gusto dedi ki…
Canımmm çok teşekkürler bende biri beni sobelese diye düşünürken sen yetiştin,böyle bir konuda gösterdiğin duyarlılığa teşekkürler...kocaman öpüyorum..sevgiler..
Adsız dedi ki…
Elvan cığım çok teşekkür ederim mim ine ama ben bu konuda yeni mimlendim ve birşeyler yazdım. Zaten sitem çöktüğü için şu sıralar onunla uğraşıyorum. Ama başka sefeere söz olur mu? Kusura bakma nolur. Zaten bütün resimler yazılar onca aylık emeğim uçup gitti moralim bozuk :( Öpüyorum...
Hanife dedi ki…
Elvançigim
Bu turkuyu ne zaman duysam huzunlenirim ben de. Hatta cok uzaklarda oldugumdan simdi gozlerim doluyor.
Hikayesi ne aciymis, Allah kimseye vermesin..
Cevap icin tesekkurler..
Adsız dedi ki…
DEĞERLİ LEZZET USTASI DOSTUM

ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
*TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
*BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
*TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

DİYE KURAL GEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......
NiNo dedi ki…
canim sagolasin cok halsizim ama iki satir yazmadan edemedim sana haziran sonu izmirdeyiz ins haberlesir bulusurz ins annemler tasindi bornovaya ikeada filan bulusurz :D opuyorum cokkk
sumesev dedi ki…
teşekkürler bilgilendirdiğiniz ve bu güzel siteyi yaptığınız için.teşekkürler
sumesev

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ