MİRİK KÖFTESİ (TÜRK GECESİ ETKİNLİĞİ)

Bugünlerde hem sıcaktan, hem de Şef ve Güzel Prensesim tatilde olduklarından özel bir tarif için mutfağa girmiyorum. En son Sevgili Pastacı Burcu'nun Newyorker tarzı cheescake ini denedim. Nedense evdekilere beğendiremedim. Ama ben çok severek yedim. Sadece görüntüsü Sevgili Burcu'nunki kadar güzel olmadı. Bunda cheescake konusundaki acemiliğimin ve kalıbı büyük kullanmamın etkisi oldu sanırım.

Bugünkü tarif anneciğime ait. Tüm anneler gibi çok güzel yemek yapar ve birçok tarif bilir benim annem de:) Rahmetli babacığımın mesleği dolayısiyle birçok il, ilçe gezdik. Annem, yaşadığımız heryerde de yeni yeni tarifler ekledi arşivine. Ve ben de sayfam annemin tarifleri açısından bana ve ileride de kızlarıma güzel bir arşiv olsun istiyorum.

MİRİK KÖFTESİ


Malzemeler :

3 su bardağı ince bulgur
1/2 su bardağı irmik
1 yumurta
1 çay bardağı un
Tuz
Su
2 su bardağı yeşil mercimek
1 kase yoğurt
3 diş sarmısak
3 kaşık tereyağ
Toz kırmızı biber

Yapılışı :

Bulgur, irmik, un, tuz, yumurta birlikte su yardımı ile iyice yoğurulur. Bilye büyüklüğünde parçalar yuvarlanır. Yeşil mercimek ayrı bir yerde haşlanır. Yuvarlanan köftelerle birlikte de pişirilir. Üzerine sarmısaklı yoğurt ve kızdırılmış tereyağına eklenmiş toz kırmızı biberli sos dökülür. Sıcak sıcak servis yapılır.


Bulgurlu köfteleri yaz günlerine çok yakıştırıyorum. Nisbeten hafif yemekler arasına giriyor bence. Bu sıcaklarda doktorların uyarılarına kulak verip, çok dikkatli olmalıyız. Yediklerimize dikkat etmek de bu uyarıların içinde yer alıyor biliyorsunuz. Değişik bir akşam yemeği istiyorsanız, bu tarifi tavsiye ediyorum.

Anneciğime tarif için buradan da çok teşekkür ediyor, Allah'tan ona sağlık diliyorum. Şef'i ve Güzel Prensesimi de çok özlediğimi söylemek isterim. Sağ-salim dönsünler inşaallah.

Hepimize mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bol keyifli bir haftasonu diliyorum... :))

Yorumlar

Çok güzel ve sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerle…
Adsız dedi ki…
Bocuruğum,
Canım benim,öperim anneciğinin o güzel ellerinden canım..Çok nefis ve değişik bir köfte olmuş..Bizim mutfağımızda bu tür yiyecekler hiç pişmediğinden, bana hep değişik geliyor bu tür tarifler..Anneciğinin o güzel ellerine sağlık canım.Cheesecake'inin tadı güzelse hiç kusur arama bence..Paylaşımından nefis olduğunu anlıyorum,ellerine sağlık canım,afiyetler olsun..

Anneciğinin ellerinden senin ve prenseslerinde yanaklarından öpüyorum canım..Hep mutlu kalın..
Cafe Gusto dedi ki…
Elvancığım annenin ellerine kollarına sağlık valla canım çekti zaten diyetteyim.Böyle güzel şeyler eklemeyin.Şef ve prensesin hayırlısı ile dönsünler.Sana de iyi haftasonları ben bu cumartesi çalışıyorum :(
sevgilerimle...
PAPATYA PRENSES dedi ki…
Ellerinize sağlık. Çok güzel bir tarif.
sevgiler,hayırlı akşamlar :)
renkler dedi ki…
Allah kavuştursun hayırlısı ile canım... Anneciğinin tarifi benim damak tadıma çok uygun görülüyor. Bir kere yeşil mercimek ve yoğurt var... Ellerine sağlık.
BALDAN TATLI dedi ki…
Analı kızlı derler bir yemek vardır biraz onu andırıyor sanki. Ama onda yeşil mercimek yok. Sanırım bununda lezzeti süperdir. Ellerine sağlık hayatım.. Sevgiyle kal..
Bir Derin Masalı dedi ki…
Bocuruk cuğum tarif çok güzel en kısa zamanda deniycem. Allah anneciğine ve tüm annelerimize uzun ve sağlıklı ömürler versin. Çocuklarına sağ salim kavuşman dileğiyle. Öpüyorum canım...
Bocuruk dedi ki…
Perihancım,
Sağol:) Senin de haftasonun mutlu geçmiştir umarım. Ben de sana çok güzel bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle...

Gülüm,
Her zamanki gibi içten ve güzel sözlerine çok ama çok teşekkür ederim. Sizde de enfes pastalar börekler yapılıyor:))
Ben de seni öpüyorum canım. Anneye ve babaya hürmetlerimi ilet lütfen.
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Serpilcim,
Sağol canım:) Çalışmana üzüldüm yaaa... Anne olanlar için çalışmak zaten zor bir de haftasonları daha da zor:(
Ben de dikkat ediyorum şu sıralar. Sayfaları gezmek çok tehlikeli herkes öyle güzel şeyler yapıyor ki.
Şef ve prenses bugün yola çıkıyorlar. Sağ salim gelirler inşaallah. Endişeleniyorum çok.
Bahsettiğim konudaki kesin gelişmelerden sonra seni arayacağım. Ama şimdiden herşey için teşekkürler:)
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Papatya Prenses,
Hoşgeldin:) Beğenin için teşekkürler. Bu tür lezzetleri seviyorsanız tavsiye ederim.
Sevgilerimle...

Renklercim,
Sağol canım, amin... Evet tarif mercimek, yoğurt, sos, köfte... biz çok severek yiyoruz. Bu arada romanın devamını bekliyorum.
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Aslıcım,
Analı kızlıyı da yapar annem. Hatta onu da yayınlayacağım kısmetse. O biraz daha farklı. Böyle tatları seviyorsanız dene tavsiye ederim. Köfteleri yaptıktan sonra bir zorluğu da yok. Teşekkürler.
Sevgilerimle...

Handecim,
Canım nasılsın? Güzel kızım nasıl? İyi dileklerin için çok teşekkür ederim. Ben de uğrayacağım.
Sevgilerimle...
Bir Derin Masalı dedi ki…
Bocuruk cuğum iyiyim valla...Gel de sayfama gör bizim küçük farenin yeni marifetlerini...Öptüm canım...
Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık Elvan hem hafif hemde oldukça besleyici bir tarif.Anneciğininde ellerine sağlık. Sevgiler.
Pınarın Kulubesi dedi ki…
Elvan, bu köfte çok güzellllll. Üstelik benim yapabileceğim kolaylıkta. İçli köfteyi tek başıma yapmaya cesaret edemem ama Mirik köftesini yapabilirim. Malzemeyi azaltıp yapmam gerekiyor ya da misafirlerim gelince yapmam gerekiyor. Çünkü benim eşim maalesef yeşil mercimek yemiyor. Oysa ki ben çok severim. Bu Mirik köftesi yoğurt sosu olmadan da çok güzel olur gibi geliyor bana. Annenin ellerine sağlık
Prensesine hayırlısıyla kavuşman dileğiyle
sevgiler
Bocuruk dedi ki…
Handecim,
Hemen koştum baktım. Maşaallah Derin'ciğime:))
Sevgilerimle...

Seldacım,
Çok teşekkür ederim:)
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Pınarcım,
Sen ne kadar güzel şeyler yapıyorsun, tabii ki bu köfteyi de çok güzel yapacağına eminim. Eşinin yeşil mercimek yememesi kötü oldu ama dediğin gibi misafir geldiğinde yaparsın yada kendin için daha az ölçüde yaparsın. Eğer denersen fikrini yaz olur mu? Evet yoğurt ve sos olmadan da gayet güzel bir tadı oluyor, haklısın. Mercimek bebişe de faydalı:))
Şef ve prenses sabah geldiler ama ben kısmetse akşama göreceğim onları. Sağol canım.
Sevgilerimle...
umran dedi ki…
Elvancim, maharetlerini anneciginden almissin demekki;)
Bu arada benim esimde sehir disinda seni anliyorum derinden.
sevgilerimi gonderiyorum ayni zamanda.
Adsız dedi ki…
Canım Böcürük, ben de bayılırım bulgur köftesine..

Anneciğinin ellerine sağlık.. eee anlaşıldı senin marifetli ellerinin kimlerden geldiği :)

Sıcacık sevgiler...
Nefis görünüyor böcürük. Ellerine sağlık.
Sevgiler,
Bocuruk dedi ki…
Ümrancım, ahhh keşke nerde annemin becerilerinin yarısına sahip olsam daha ne? Ama beni becerikli gördüğün için çok teşekkür ederim sana. Bizimkiler döndüler sağ-salim çok şükür. Darısı başına, sağlıkla kavuşun canım:)
Sevgilerimle...
Bocuruk dedi ki…
Zerrincim,
Sen de sağol canım:) Seviyorsan bulgurlu köfteleri bir dene istersen. Senin pideler bugün aklımdan çıkmadı hiç:))
Sevgilerimle...

Burçin'ciğim,
Teşekkür ederim:)
Sevgilerimle...
Evren Yasa dedi ki…
Bocuruk, cok guzel olmus bu!!! yogurtlu ve soslu olan seylere bayilirim zaten. ellerine saglik.
Bocuruk dedi ki…
Evrencim, beğenmen ne güzelll:)) Ben de yoğurtlu soslu şeyleri çok severim bir de ekmekle sıyırmak olmasa:(
Teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Ferhanca dedi ki…
Afiyet olsun .Bizim evdede yeşil mercimek çok severek yenir .Köfteli fikri çok güzel .Annenin de ellerine sağlık..
Bocuruk dedi ki…
Çok teşekkürler Sevgili Ferhan. Yeşil mercimeğin evde sevilmesi çok iyi çünkü çok faydalı:)
Sevgilerimle...
Behiye dedi ki…
Biz de yeşil mercimeği çok severiz eşimle. Bu yemek de oldukça güzel ve değişik. Ellerine sağlık. Sevgiler.
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Behiye,
Hoşgeldin:)) Ve çok özür dilerim cevabı geciktirdiğim için. Biraz sıkıntılı günler geçiriyorum ve unutkan oldum. Halbuki eski yazılarıma gelen yorumlara hemen cevap yazdığımı sanıyordum:( Yeşil mercimeği seviyorsanız bu tarifi ve Bat ı denemeni tavsiye ederim.
Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ