RAMAZAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...

RAMAZAN BAYRAMINIZI KUTLAR,
SAĞLIKLI, MUTLU VE HUZURLU NİCE BAYRAMLAR DİLERİM...



Hafta içi gelen temizlikçimin de yardımlarıyla bayram temizliği işlerini büyük ölçüde halletmiştim. Cuma akşamı iş çıkışı da biraz kendi bakımıma zaman ayırdım :) Ve bugün de önce sabah erkenden, kalan birkaç gıda ve güzel kızlarımın bayramlık kıyafetleri alışverişini yaptım. Ancak kendime de çok kızdım. Bunları bir hafta önce yapsaydım daha rahat rahat olurdu diye. Çünkü çok koşturduk. Evimizin beter böceği her zamanki gibi pembe, kendi deyimiyle "koyu" takıntısı ile pembe bir jile tarzı elbise seçti. Ben de içine bir ton açığından bir tişört aldım. Büyük kızım, güzel prensesim ise önce bir şey beğenemese de mağazanın kataloğuna bakınca fikri değişti ve kataloğda tesbit ettiği iki etekten birinde karar kıldı. Onun da üzerine uygun bir tişört aldık. Onlara bir şeyler aldığımda her anne gibi ben de çok mutlu oluyorum. Miniğim aldıklarımızı mağazada giydi ve akşam yemeğine kadar da üstünden çıkarmadı.

Bayram tatlısı olarak, bir komşumuzun yaptığı oklava tatlısı ve benim hüner margarinin tarif kitabından yaptığım cevizli tatlı yapımları bitti. Biraz önce son tepsiyi de pişirdim. Şurubunu da hazırladım. Ancak bayram sabahı tatlıların üzerine dökmeyi planlıyorum. Babamın rahatsızlığı sebebiyle annem tatlısını kendisi yapamadı. Daha önce annemlerin apartmanında oturan bir komşu ablamız vardı. O ben yapayım demiş. Ve bir tepsi de bana yaptılar. Sabah malzemelerimi bırakmıştım. Ama benim yardımım olamadı. Kızkardeşimle birlikte yaptılar ellerine sağlık...


Bu tatlıları fotoğraflarken onların yaptığı oklava tatlısını pişirmiştim. Ama benim cevizli tatlımın kızarmadan önce resmini çekmiş oldum. Bu tatlı oldukça beğenilen ve çok pratik bir tatlı. Tatlı yapımını son güne bırakıp, bloglardan tatlı tarifi arayanlara bir alternetif olur düşüncesi ile tarifini buraya ekliyorum.

CEVİZLİ TATLI (TÜRK GECESİ ETKİNLİĞİ)


Malzemeler :

1 paket oda ısısında yumuşamış margarin
1 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
3,5 su bardağı elenmiş un
1 tutam tuz

Şurubu için :

3 su bardağı tozşeker
3 su bardağı su
Yarım limon suyu

Süsleme için :

5 çorba kaşığı çekilmiş ceviziçi


Yapılışı :
Oda sıcaklığında yumuşamış margarini, zeytinyağını, yoğurdu, yumurtayı,tuzu, kabartma tozunu ve limon kabuğu rendesini karıştırın. Cevizi ve unu ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp hurma şekli verin. Rendenin veya süzgeçin yüzeyine bastırarak üzerlerine desen yapın. Yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizip önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında pembeleşinceye kadar pişirin.


Şurubu hazırlamak için tencerede tozşeker ile suyu kaynatın. Koyulaşınca limon suyunu ekleyin. Birkaç dakika sonra ateşten alıp ılınmaya bırakın. Tatlıyı fırından çıkarıp ılık şurubu üzerine dökün. Şurubunu çekince üzerine ceviz serpip servis yapın.

Yorumlar

Hulya dedi ki…
bocuruk;ne tatli bir annesin sen,kizlari kiyafetleriyle hayal ettim nerdeyse:)iyi bayramlar hepinize,bizim icinde bol bol turk sekerleri cikolatalari yiyin.
Pınarın Kulubesi dedi ki…
Ne çok işi bir arada halletmişsiniz.. Günümüz anneleri böyle işte. Her şeye yetişiyorlar.. Ahh keşke benimde öyle komşularım olsa burma tatlısı yapacak.. Bende sütlaç yapıverdim az önce.. Şerbetli tatlı çok tutulmaz diyerek vazgeçtim ama bu kararımdan da her an vazgeçebilirim. senin resimleri görünce:)
İyi Bayramlar tekrar:)
sevgiler
Pınar
Damak Tadı dedi ki…
Sevgili Bocuruk'cuğum,
Tatlı anne,güzel gönüllü bir annesin sen..Yazılarından bu anlaşılıyor,ben çok önce anlamıştım zaten..Kızların (meleklerin) güzel günlerde giyinip mutlu olsunlar..Tatlım sayfan tatlılardan geçilmiyor çok güzel olmuşlar ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Senin ve ailenin,annenlerinde Bayramlarını kutlayıp,sağlık mutluluk dolu nice bayramlar dileyip,yanaklarından öperim canım benim..Günleriniz hep bayram sevincinde olsun..Sevgilerimle..
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Hülyalar,
Canım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Ben de senin ve ailenin bayramını kutlarım. Gurbette olmak böyle günlerde daha zor sanırım ama ailecek Türkiye'deki havayı yaşatacağınıza eminim. Keşke yakın olsaydık da o küçük beyin açtığı kapıdan girip konuğunuz olsaydık :)

Sevgili Ebru'cuğum,
Tabii şimdilerde senin bu işlerden uzak olma zamanın ama kendin yapacağın günlerde gelecek inşallah. Kızları güzelce biraraya getirip fotograflayabilirsem sizlerle paylaşacağım. Ben de senin ve ailenin bayramını kutluyorum.

Sevgili Pınar'cığım,
Evliliğimin ilk yıllarında ben de bayramlarda sütlü tatlılar yapardım. Aslında ne iyi yapmışsın. Şerbetli tatlılar o kadar çok ikram ediliyor ki insan hafif bir sütlü tatlı isteği duyuyor çoğu zaman yada tuzlu bir şeyler mesela börek. Canım ben de bayramını en içten dileklerimle kutlarım.

Sevgili Gül'cüğüm,
Sen insana yaşama sevinci veren insanlardansın inan...Güzel sözlerin ve iyi dileklerin için çok sağol.
Ben de senin ve ailenin ramazan bayramını kutluyorum. Allah birlikte tekrarını nasip etsin inşallah. Canım ben de seni çok öpüyorum...

Sevgili Fatma'cığım,
Bu sözleri duymayalı o kadar çok oldu ki. Ben de senin ve ailenin bayramını içtenlikle kutluyorum. Babamın sağlığı ile ilgili dileğine de yürekten aminnnn diyorum canım çok sağol...

Sevgilerimle...
Age35 dedi ki…
Offf muhteşem ellerine sağlık...İyi bayramlar...=)
Adsız dedi ki…
iyi bayramlar dilerim...Huzur ve sevdiklerinizle beraberr...
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Age,
Teşekkür ederim. İyi bayramlar :)

Sevgili Serinmavi,
Ben de sizlere iyi bayramlar dilerim.

Sevgilerimle...
bgm dedi ki…
Bocuruk,
İyi bayramlar..
akçahan dedi ki…
Sevgili Elvan, bayramın mübarek olsun. Sevdiklerinizle birlikte nice güzel bayramlar geçirmenizi dilerim. Tatlılar hoş görünüyor, bizim kızların baklavası yanınca ben de teselli olmaları babından hurma tatlısı yaptım. Sevgiyle kal.
umran dedi ki…
Bayramin mubarek olsun,daha nice bayramlara....
munevver dedi ki…
Sevgili Bocuruk,tatlıların nefis görünüyor,ben de senin ve ailenin bayramını kutluyor,sevgilerimi gönderiyorum...
nanelimon.
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Bgm,
İyi bayramlar :)

Sevgili Semanur,
Sizlerin de bayramı mübarek olsun. Tatlıların yanması kötü olmuş. İnsan hiçbir şeye olmasa da emeğine acıyor. Neyse sağlık olsun ne de olsa sen halletmişsin :)

Sevgili Ümran,
Canım sizlerin de bayramı mübarek olsun. Günleriniz bayram neşesi içinde geçsin :)

Sevgili Münevver,
Teşekkür ederim. Tekrar iyi bayramlar :)

Sevgilerimle...
Merhaba canım sana ve ailene iyi bayramlar dilerim. Hoşça kal.
Adsız dedi ki…
slm nasilsin sana ve ailene iyi bayramlar dilerim umarim enguzel gunler sizlerin olur..
Hülya YILMAZ dedi ki…
Şeker Bayramı ve yaklaşmakta olan Cumhuriyet Bayramını kutlar, mutluluk ve sağlık dolu nice bayramlar dilerim.
Not: Cevizlitatlının görünümü ne hoş. istiridye gibi... bir ara ben de denesem.
Adsız dedi ki…
Elvan'cım kusura bakma bocuruk yazmaktan senin adını unutmuşum elvan kim diye uzun süre düşündüm biliyormusun bloglarda benzer isimler olunca hatırlayamadım tekrar ailenle ve sevdiklerinle birlikte iyi bayramlar diliyorum sevgiler Ebru
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Perihan,
Merhaba. Canım ben de senin ve ailenin bayramını en iyi dileklerimle kutlarım. Görüşmek dileğiyle...

Sevgili Asya,
Selam canım. Çok şükür iyiyiz. Allah bu günlerimizi aratmasın. Ben de sana ve ailene iyi bayramlar diliyorum. Nice güzel ve bayram sevinci ile geçecek günlere...

Sevgili Hülya,
Teşekkür ederim. Ben de senin hem Ramazan hem de dediğin gibi yaklaşmakta olan Cumhuriyet Bayramını kutlarım. Cevizli tatlı o şeklini süzgece borçlu :)) Baktım benim de hoşuma gitti değişik oldu bundan sonra orda şekil vereceğim. Denemeni tavsiye ederim. Hem pratik hem sonuç garantili :)

Sevgili Ebru,
Ben anladım zaten bir karışıklık olduğunu ve o notu onun için o şekilde yazdım :)) İyibayramlar tekrar :)

Sevgilerimle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ