ŞEFTALİLİ KARAMELİZE KEK

İnstagram da bir çok hesapta gördüğüm bir tarifi denedim dün. Yazlıktaki komşularıma tattırdım ve tarifi sizlerle de paylaşmak istedim. Aslında klasik kek tarifine kalıbın altına dilim dilim dizdiğim şeftalilere karamelize ettiğim şekeri gezdirerek farklı bir dokunuş yapmış oldum. Erikle de güzel olacağını düşünüyorum, elma ile zaten nefis olur.


Malzemeler :

Kek İçin :

3 yumurta

1 su bardağından biraz eksik şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

2 su bardağı un

Yapılışı: 

Yumurta ve şeker iyice köpürene kadar çırpın. sütü ve sıvı yağı ekleyip karıştırın. Kuru malzemeleri eleyip ekleyerek bir çırpma teli yardımı ile karıştırın.

Karamelize İçin :

1,5 çay bardağı şeker 

yarım çay bardağı su

Kısık ateşte yakmadan karamel rengi alana kadar pişirin.

2 adet şeftaliyi ay şeklinde dilimleyip yağladığınız kalıba dizin. Karameli üzerine gezdirin daha sonra kek karışımını döküp, önceden ısıtılmış 170 derecede fırında pişirin. Kürdan testi yapıp piştiğine emin olduğunuz keki fırından alıp soğuduktan sonra servis tabağına ters çevirerek kalıptan çıkarın.

Afiyet olsun 😊


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ