HAŞHAŞLI ÇÖREK



"Bugünlerde buradaki fırından haşhaşlı çörek alıp yiyorum. Çok hoşuma gidiyor. Acaba Elvan yapabilir mi bundan diye düşündüm" deyince, bizden ayrı gurbet ellerde çalışan sevgili eşim; tamam, ben hemen güzel bir tarif bulup deniyorum dedim :)

Tarifi Petekciğim in sayfasından aldım. Hiç bir değişiklik yapmadan birebir uyguladım. O kadar çok beğendik ki, üstüste bir kaç defa yaptım. İlk yaptığımı tabii ki eşime kargo ile gönderdim.




Malzemeler :

1 kg un
1 paket instant maya
Yarım kahve fincanı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Su (Hamur ele yapışmayacak ama yumuşak hale getirecek kadar)

İçi İçin :

1 kase haşhaş
1 kahve fincanı tahin
2 yemek kaşığı şeker
1 bardak ceviz içi

Yapılışı :

Tüm malzemeleri yoğurup üzerine bir bez örterek hamur en az 2 katına çıkana kadar bekletiyoruz. İçi için de haşhaşı, tahini, şekeri ve cevizi bir kapta karıştırıyoruz. Portakal büyüklüğünde parçalar alıp yağlanmış tezgahta elimizle olabildiğince ince açıp iç malzemesini sürüp rulo yapıyoruz. Rulodan 5-6 cm lik parçalar kesip açık tarafları altta birleştirip yağlanmış tepsiye boşluk kalmayacak şekilde diziyoruz. Ve tepsiyi bir süre fırın ısınana kadar mayalanmaya bırakıyoruz.

Fırına vermeden önce haşhaşı bir miktar suyla açıp üzerine sürüyoruz ve susam serpiyoruz. 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.



Tarifin aşamalarının fotoğrafları ve püf noktaları için Sevgili Petek in sayfasına bakmayı unutmayın!

İlk yapışımda hem tat, hem görüntü olarak gurur duyduğum bir haşhaşlı çörek yapmamı sağlayan tarifi için Petekciğim e çok teşekkürler :) 

Hepimize güzel günler diliyorum...

Yorumlar

harikasınızz, Eşiniz kesin bunun üstüne buraya yazmalı :))))
ellerinize sağlık canım.
*mehtap dedi ki…
görüntüsünden belli yumuşacık ve lezzetli olduğu elinize sağlık.
Unknown dedi ki…
Cok severim eline sağlık 👏
pie kurabiye dedi ki…
Ellerine saglik guzel arkadasim.cok naziksin.
Islak Kek dedi ki…
iyi bir site.
Melisa Türker dedi ki…
Merhaba Sizi Takip  Ediyorum Başarılarınızı Diliyorum İyi Bloglamalar :)  

Malatya Haber 

malatyahaber 

malatya haber sitesi

malatya aberleri 

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ