ANANASLI ALT-ÜST KEK


Son 1 senedir güncel yabancı dizileri takip ediyorum. House M.D. ile başladım. Desperate Housewives (Umutsuz Evkadınları) ile devam ettim. Her yeni bölüm yayınlandığında her ikisini de seyretmeye çalışıyorum. Anlattıklarımın tarifle ilgisi?... Var tabii:)) Desperate Housewives ın 7. sezonunda sanırım 17. bölümdü Bree (yemek konusunda en becerikli olan) bir kek yaptı. Eeee o yapar da ben durur muyum? Hemen kalktım ben de aynı kekten yaptım.

Malzemeler :

4 dilim ananas
2 yemek kaşığı tereyağ
4 yemek kaşığı esmer şeker
3 yumurta
1,5 bardak şeker
1/2 bardak sıvı yağ
1/2 bardak krema
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 bardak un



Yapılışı:

Bir tavada tereyağını eritin ve ananas dilimlerinin her iki yüzünü de bir miktar kızartın. Sonra üzerlerine esmer şeker ekleyip karamelize olmasını sağlayın. Ve yağladığınız 22 cm. lik kalıbınıza ananas dilimlerini dizin, tavada kalan karameli de kalıba sıyırın beklesin.
Yumurta ve şekeri iyice çırpıp, yağı ve kremayı ekleyin. Unu kabartma tozu ve vanilya ile birlikte eleyip sıvı karışıma bir spatula yardımı ile ilave edin. Kek hamurunuzu kalıba boşaltın ve 170 derecede 40-45 dk. pişirin.

Bree, kekin ananas dilimlerini kızartması ve karamelize etmesi dışında tarifi vermedi tabii. Ben kek hamurunu kendim yaptım. Bence güzel oldu. Kek hamuru kısmında siz kendi sevdiğiniz bir karışımı da deneyebilirsiniz.

Kek piştikten sonra servis tabağına altı üste gelecek şekilde konduğu için sanırım adı alt-üst kek.

Herkese keyifli bir hafta diliyorum. Sofranızdan bereket, evinizden huzur eksik olmasın:)

Yorumlar

:)) hehe iyi yapmissin ellerine saglik kek cok lezziz görünüyor :)
sicacik sevgiler
Mia Wallace dedi ki…
tarife ve yeteneğine hayran kaldımm.

annem ananas hastası ve bu tarifi anneme yapıcam :)

yalnız krema? küçük kutularda satılan çiğ kremamı?
Unknown dedi ki…
Elvancım ellerine sağlık manzara eşliğinde çok güzel görünüyor,ananası pek sevmiyorum ama keke yakışmıştır belki denemek lazım.afiyet şeker olsun canım öperim
Bocuruk dedi ki…
Hasretcim,
Teşekkür ederim. Bomba blogcu Umut u sabırsızlıkla bekliyorum:)
Sevgilerimle...

Mia'cım,
Evet canım küçük kutu taze kremalardan. Yarım paket kullan. Daha fazla kullanacak olursan un miktarını artırabilirsin. Şimdiden ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Baharcımmm,
Karamelize edilmiş hali ile çok hoş bence. Ananas zaten pasta ve keke çok yakışıyor. Teşekkür ederim, ben de seni öpüyorum:)
Sevgilerimle...
pie kurabiye dedi ki…
Elvan'cığım bu kadar olur.Evde meyva kalmamıştı ve ben ananas konservesini açıp bir dilim yedim.Geri kalanıyla ne yapsam diye düşünüyordum.Yarın derhal bu şahane kek denenecektir.Ellerine sağlık.
House bizde de favori.Tüm seriler bitti.
Sevgiler....
Bocuruk dedi ki…
Petek'ciğim,
Facebook dan yazdığın mesajda yaptığını ve beğendiğini söylemen çok mutlu etti beni. Afiyet olsun:) Tüm dizilerde olduğu gibi House ve Desparete Housewives de sezon finallerini yaptılar sanırım. Sağlık olursa kışa yeni bölümler:))
Sevgilerimle...
okuranne dedi ki…
ÇOK GÜZEL, AFİYET OLSUN
Deniz dedi ki…
Merhaba:) ben de sizi kendi bloğuma beklerim:)
www.LensMarket.Com
akçahan dedi ki…
Harikaa! Ellerine sağlık Elvancığım gerçekten muhteşem görünüyor...
akçahan dedi ki…
Harika! Ellerine sağlık Elvancığım..
Aybike Ceylan dedi ki…
Sevgili Bocuruk'um, o bolumu ben de seyretmistim :)harika bir goruntu, ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgi ve selamlar...
zeymurancafe dedi ki…
ellerıne sağlık canım harıka olmuş kek bır dılım aldım

Bu blogdaki popüler yayınlar

ELMALI TURTA

CEVİZLİ ÇÖREK ( TOKAT ÇÖREĞİ )

GARANTİLİ SUFLE TARİFİ