Cuma, Eylül 06, 2013

GREYDER ALMAYIN !





Bizim gibi bir Greyder maduru Serdar Bey yazmasaydı ben tembelliğime devam edecektim, ama evet yazmalıyım ki insanlar bilsin dedim. Onun hikayesi için bir tık lütfen. 

Gelelim benim hikayeme:

28 Nisan tarihinde daha yaz sezonu yeni açılmışken büyük kızıma bir sandalet aldık; Greyder' in Forum Bornova Mağazası' ndan. Mayıs ta hiç giymedi. Haziran ın son haftası 1 kere giydi. Temmuz da belki 2 kere daha giymiş olsun, hadi hadi 4 kere daha giymiş olsun. Ayakkabıyı maksimum 5 kere kullandı yani. Ve ayakkabının bir tekinin tabanında baş parmağı hizasında tabanda çökme ve büzüşme oldu. Eee kocaman bir markadan alışveriş etmenin rahatlığı ile kızıma "mağazaya götür mutlaka çözerler" deyip kendimce konuyu kapattım. 


Mağazaya götürdüğünde Merkeze incelemeye göndereceklerini söylemişler. 1 hafta kadar sonra da cevap geldi;  matbu bir yazı ki, bu tür cevabı ne kadar çok verdiklerini de gösteriyor. 


Üretim yada materyal kaynaklı bir hata olmadığını ve tadilatımızı yapamayacaklarını ÜZÜLEREK bildirmişler.

Aynen Serdar Bey in yaptığı gibi twitter dan yazmak geliyor benim de aklıma. Bu yolla bir çok firmaya, bir çok kişiye ulaşmışlığım var. 4 Ağustos ta yazdığım 3 tweet e, 5 Ağustos ta iletişim bilgilerimi Direk Mesaj ile greyder e göndermemi isteyen bir cevap geliyor, hemen gönderiyorum. Tabii araya bayram giriyor, ne arayan var ne soran. Bayram tatilinden önceki 2 gün arayabilirlerdi ya da tatil sonrası ama YOK! 12 Ağustos ta tekrar tweet atıyorum bilgilerimi gönderdim ama aranmadım diyorum yine ses yok. 

Bunun üzerine 12 Ağustos ta müşteri temsilcilerini arıyorum. Bana görüşeceğim kişinin Bahar Hanım olduğu ama yıllık izinde bulunduğu bilgisini veriliyor. Ramazan bayramından sonraki haftaydı ve ben bir hafta daha bekleyerek ayın 19 unda Bahar Hanım' ı tekrar arıyorum. Arıyorum, ama ulaşmak ne mümkün. İnternet sitelerinde verilen telefonu, yani izinde olduğu bilgisinin verildiği telefonu aradığımda başka bir numara veriyorlar. Sürekli meşgul. Saat öğleden sonra 2 civarı ve günlerden salı. Aaaa o da ne, çalıyor ve telefon açıldı. Bir bant kaydı "Sayın müşterimiz greyder e hoş geldiniz. Müşteri hattımız hafta içi saat 8:30-17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. İyi akşamlar dileriz." ŞAKA GİBİ... Neyse tekrar ilk aradığım numarayı arıyorum. Meşgul olduğu için defalarca aramadan sonra santralde çıkan kıza durumu anlatıyorum" buradan bağlayayım o zaman" diyor. İLK ARADIĞIMDA NEDEN BAĞLAMADIN ??? demiyorum o an aklıma gelmiyor. Hani müşteri temsilcisi ile görüşeceğim, sorunum çözülecek ya, onun derdindeyim. Neyse; bayram tatilini bir türlü bitiremeyen Bahar Hanım karşımda. Konuyu anlatıyorum; ayakkabının fotoğraflarını göndermemi söylüyor. Ayakkabının merkezde incelenip geri gönderildiğini kayıtlardan buluyor Bahar Hanım, ama fotoğraf istiyor ya; ümitleniyorum. 19 Ağustos ta hemen ayakkabının 3-4 değişik açıdan çekilmiş fotoğrafını yolluyorum. Başlıyorum beklemeye gene ses yok. Bir 10 gün kadar; arada tweet atarak, ama sabırla bekliyorum. 

Bornova Kaymakamlığı' na bağlı tüketici hakem heyetine başvuruyoruz. Onlar da ayakkabıyı Ayakkabıcılar Sitesi' ndeki bilir kişiye götürmemizi istiyorlar. Götürüp bırakıyoruz. 1 hafta sonra gidip alıyorum ve sonuç ile birlikte yazdığım dilekçeyi Hakem Heyeti ne teslim ediyorum. Bilir kişi imalat hatasıdır demiş :) Zaten öyle bir durum ki, kullanıcı hatası olmasına imkan yok. 

Neyse bu arada 29 Ağustos ta Bahar Hanım ı tekrar arıyorum. Ayakkabının fotoğraflarını gönderdim. Bir türlü bana geri dönmediniz. Kızım bütün bir yaz ayakkabısını giyemedi sizin gibi işini doğru yapmayan elemanların, Greyder gibi müşteri memnuniyetini hiçe sayan bir zihniyetin mağduru oldu falan diyeceğim. Ama o da ne, Bahar hanım bu defa da 30 Ağustos u bahane ederek tatile çıkmış. Koskoca Greyder tek müşteri temsilcisi ile iş yürütmeye çalışıyor. O da yürümüyor, yürütemiyor zaten.

O gün evde yardımcım var. Ayakkabıyı alıp eve döndüğümde onu üzgün ve kızgın olarak buluyorum. Nedeni GREYDER! Bu kadar mı tesadüf olur? Bu kadar mı herkese aynı davranırlar? Sattıkları malın hiç mi arkasında durmazlar?  O da, Ege Ünv. Tıp Fakültesinde öğrenci olan kızına ayakkabı almış 10 gün önce. Daha 2. giyişinde tokası kopmuş. Mağazaya götürmüşler aynı şeyler. Merkeze incelemeye gönderilecek falan. Hiç bir şekilde yardımcı olmak yok. O da müşteri hattına ulaşmak istemiş. Çok ilgisiz davranmışlar. "Pazardan alışveriş yapsaydım daha ciddi muhatap bulurdum, pazarcı ya yenisini ya paramı verirdi" diyor. Doğru söylüyor!

Bu arada maillerime cevap verilmedi diyorum Bahar Hanım'a ve  bana şu şekilde bir cevap gönderiyor:

 " Merhaba;
19 08 2013 tarihinde yapılan görüşmeye istinaden 1070 form ile İzmir forum üzerinden gönderdiğiniz 8202 a.kahve 37 numara ürününüzdü oluşan taban çökmesinde üretim ve materyal kaynaklı hataya rastlanmadığı için iade / değişim / tadilat desteği verilemediğine dair tarafınıza bilgi verilmiştir. Tarafıma 29 08 2013 tarihinde iki tane mailiniz ilgili birimimizden 30 08 2013 tarihinde yönlendirilmiş olup 30 08 / 31 08 / 01 09 2013 tarihlerinde izinli olunduğu için bugün cevap verilmektedir.
Bilginize.
Saygılarımla."
Yukarıdaki paragrafta ben bir cevap göremiyorum. Siz görebiliyor musunuz?
Kısaca; kızım ayakkabısını yaz boyunca giyemedi. Greyder firmasının müşteri memnuniyetine bakış açısı!, çalışanlarının işlerini yapmaktaki özenleri! sayesinde 110 tl ye aldığımız ayakkabı; Greyder merkeze gönderildi-geldi, Tüketici Hakem Heyeti tarafından bilir kişiye gönderildi-geldi. Sonuç imalat hatası olduğu halde olay henüz Hakem Heyeti' nde ve oradan olumlu sonuç çıkarsa firma ile biz görüşecekmişiz. Firmanın itiraz hakkı varmış ve bu durumda mahkemeye gidermiş olay. Ama imalat hatası olan durumlarda genellikle itiraz etmiyorlarmış. Bu arada Tüketici Heyeti burada ne iş yapar anlamış değilim. İşte firmalar bunu bildikleri için bu kadar lakayt davranabiliyorlar herhalde. 
Ancak müşteri memnuniyetine çok önem veren firmalar da var. HOTİÇ gibi, MARKAFONİ gibi... Geçen yaz sezon başında Markafoni aracılığı ile aldığım Hotiç sandaleti yaz sonunda topukta soyulmalar olduğu için geri gönderdim ve paramı geri ödediler. İşte büyük firma böyle olur!
Bir daha Greyder' in vitrinine bile dönüp bakmam. Sizlere de oradan ayakkabı almak istediğinizde bir daha düşünmenizi öneririm. Bir sorun çıktığında muhatap bulamayacağınızı bilin. Muhatap zannettiğiniz kişilerin ilgilenmeyeceğini bilin. En önemlisi Greyder Firmasının Müşteri Memnuniyeti şeklinde bir ilkesi bulunmadığını bilin.
Herkese keyifli, mutlu bir hafta sonu diliyorum...





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...